خبر

انتظار کارگزاران برای حضور در بورس

مدیر عامل کانون کارگزاران بورس گفت: شرکت‌های کارگزاری برای حضور در بورس تقاضا داده‌اند، اما منتظر مصوبه و مجوز سازمان بورس هستند.

به گزارش پول نیوز، روح الله میرصانعی در مورد این که گفته شده انحصار مجوز کارگزاری‌ها شکسته شده، آیا مجوز جدیدی برای کارگزاری صادر شد، گفت: تا جایی که اطلاع دارم سازمان بورس و اوراق بهادار در حال تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با صدور مجوز برای کارگزاری‌هاست و به محض تصویب ابلاغ آن فراخوان برای متقاضیان کارگزاری صادر می‌شود. البته هنوز این دستورالعمل تصویب نشده است.

مدیر عامل کانون کارگزاران بورس در پاسخ به این پرسش که همچنین قرار بود برخی کارگزاری‌ها وارد بورس شوند و مردم بتوانند سهام آن‌ها را خریداری کنند، گفت: کارگزاری‌ها در این زمینه مشکلی ندارند و حتی چند شرکت کارگزاری برای حضور در بورس ابراز تمایل داشتند، اما باید سازمان بورس اساسنامه تیپ کارگزاری‌ها را تصویب کند. متأسفانه هنوز سازمان بورس اساسنامه کارگزاری‌ها را برای حضور در بورس تصویب نکرده است.

میرصانعی گفت: برخی از کارگزاری‌ها ابراز تمایل کرده‌اند، البته تعدادشان انگشت‌شمار است، اما همان گونه که شرکت‌های تأمین سرمایه ابتدا یکی درخواست کرد و الان کم‌کم شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس حاضر می‌شوند و تاکنون ۵ شرکت سرمایه‌گذاری وارد بورس شده است.

به گفته وی سازمان بورس و اوراق بهادار باید اساسنامه تیپ سهامی عام برای شرکت‌های کارگزاری را تصویب کند و غیر از این نیاز به مجوز دیگری نیست. در این صورت شرکت‌های کارگزاری به راحتی می‌توانند درخواست تبدیل شدن به سهامی عام و حضور در بورس یا فرابورس را بدهند.

مدیر عامل کانون کارگزاران بورس گفت: البته یکسری ابهامات جزئی مطرح بود که این ابهامات را از سوی کانون کارگزاران تقدیم هیأت مدیره سازمان بورس کردیم و به محض این که اساسنامه تیپ کارگزاری‌ها تصویب شود، کار‌های تبدیل شدن به سهامی عام شروع می‌شود.

میرصانعی در مورد این که آیا کارگزاری‌ها نیاز به افزایش سرمایه دارند گفت: البته برخی از کارگزاری‌ها نیاز به افزایش سرمایه دارند، اما برخی از کارگزاری‌ها در شرایط کنونی هم می‌توانند وارد بورس شوند، زیرا سرمایه آن‌ها تا ۶۰ میلیارد تومان هم رسیده و می‌توانند وارد بورس شوند، بنابراین مشکل سرمایه ندارند و فقط مشکل نداشتن مجوز و اساسنامه تیپ است که باید سازمان بورس آن را تصویب کند.
 
منبع:
چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 13:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین