خبر

رشد ۱۴۵۵ واحدی شاخص بورس رقم خورد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز ۱۴ تیر ماه ۹۹، با ثبت رشد ۱۴۵۵ واحدی در ارتفاع یک‌ میلیون و ۹۹۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش پول نیوز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۳ میلیارد و ۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲۴ هزار و ۶۵۸ میلیارد تومان در بیش از ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد یک هزار و ۴۵۵ واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۹۹۴ هزار و ۷۹۵ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین شد و در مقابل شرکت‌های کلی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۳۶۶ میلیون ورقه به ‌ارزش ۹ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان در ۷۵۶ هزار و ۶۹۶ نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۶۲ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۷۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی مارون، سرمایه‌گذاری صبا تامین و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.
 
رضا اعجازی، مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار و کارشناس بازار سرمایه پیشتر گفته بود که با توجه به شرایط بازار سرمایه، پیش بینی می شود شاخص بورس فردا هم در ساعات اولیه بازار با هیجان همراه خواهد شد و اما در پایان بازار سبز پوش به پایان می رسد همچنین بازار سرمایه طی 1 الی 2 هفته آینده، نوسانی پیش بینی می شود که در برخی از روزها شاخص مثبت و در برخی از روزها منفی خواهد شد.
منبع:
سه شنبه 14 مرداد 1399 ساعت 16:52
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین