خبر

کاهش دامنه نوسان تاثیری بر بازار سرمایه ندارد

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه کاهش دامنه نوسان، تاثیری بر بازار سرمایه ندارد، عنوان کرد: اگر سازمان بورس دامنه نوسان معاملات را کاهش دهد، شاهد افزایش هیجانات در این بازار خواهیم بود.

به گزارش پول نیوز، چند روزی است که بحث خروج فولاد از بورس کالا مطرح شده است و اخیرا هم شایعاتی از احتمال کاهش دامنه نوسان معاملات بازار شنیده می‌شود، اما بعضا این گونه تصمیم گیری‌های ناگهانی، انتقادات برخی از کارشناسان و سرمایه گذاران را به همراه داشته است.

احسان خاتونی داریان، کارشناس بازار سرمایه و کارشناس تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ درباره کاهش دامنه نوسان و تاثیر آن بر بازار سرمایه به خبرنگار پول نیوز می‌گوید: شایعاتی درباره کاهش دامنه نوسان به گوش می‌رسد که در صورت وقوع این اتفاق، بازار سرمایه به سمت و سوی شرایط بدتر سوق داده می‌شود.

وی افزود: اگر سازمان بورس با کاهش نوسان، به دنبال کنترل هیجانات بازار است تا یک روند متعادل طی شود، این کار درستی نیست و باعث بروز هیجان بیشتری در این بازار می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: سازمان بورس برای جلوگیری از بروز هیجان در این بازار، باید شرکت‌هایی که سهام شناور بالاتری دارند را در بازار برتر وارد کند و دامنه نوسان را ۲ الی ۳ برابر افزایش دهد. از سویی شرکت‌هایی که سهام شناور کمتری دارند، به همین شکل باقی بمانند.
 
بیشتر بخوانید: 

تاثیر بورس املاک بر بازار مسکن

استارت آپ ها، بازوی کمک به اقتصاد کشور

در شرایط تورمی، بورس امن‌ترین بازار برای سرمایه گذاری است


خاتونی داریان بیان کرد: کاهش دامنه نوسان در بازار بورس ممکن است سرمایه گذاری در یک بازه زمانی را افزایش دهد، اما باعث افزایش هیجانات در بازار می‌شود.

کارشناس تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ در خصوص آینده بازار سرمایه مطرح کرد: در شرایطی که شاخص بورس به نرخ دلار وابسته است، پیش بینی بسیار سخت می‌شود، اما بازار در ادامه راه، یک رشد آرام خواهد داشت. همچنین در شرایطی که سیل عظیم نقدینگی در بازار سرمایه وجود دارد و روز به روز در حال افزایش است، انتظار می‌رود شاخص تا عدد ۲ میلیون ۲۰۰ هزار واحدی رشد کند.

خاتونی داریان ابراز کرد: رشد بیش از ۲ میلیون واحدی برای شاخص بورس، روند بازار را کند می‌کند و به سبب آن قیمت سهام افزایش می‌یابد.
 
 
گفتگو از سحر گلی زاده
منبع:
یکشنبه 12 مرداد 1399 ساعت 18:21
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین