خبر

افت و خیز شاخص کل در مرز ۱.۸ میلیون/ پیش بینی بازار سرمایه از زبان یک کارشناس

شاخص کل بورس امروز 24 تیر ماه نسبت به معاملات دیروز از رشد بیشتری برخوردار بود، اما اختلال هسته معاملات و افزایش صف فروش، از فشار رشد شاخص جلوگیری کرد.

به گزارش پول نیوز، بازار معاملات امروز بورس تهران با فراز و نشیب متعدد همراه بود که یکی از دلایل آن، موضوع تکراری هسته معاملات است که همواره در روزهای اخیر با اختلال روبرو بوده است.

با این حال بازار امروز نوسان بالایی داشت و شاخص کل در یک ساعت و نیم ابتدایی به یک میلیون و ۸۴۶ هزار واحد رسید و رشد ۱.۴ درصدی را تجربه کرد.

شاخص هم‌وزن نیز با ۰.۲ درصد رشد به ۴۸۲ هزار و ۵۷۱ واحد رسید اما در ساعت اتمام فعالیت بازار و بسته بودن آن، بار دیگر شاهد افت شاخص بودیم که فشار عرضه سبب این کاهش شد و شاخص کل بار دیگر به یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۶۷۸ واحد برگشت. رشد شاخص کل به زیر یک درصد (مثبت ۰.۸۶ درصد) برگشته و ۱۵ هزار و ۵۹۵ واحد رشد داشته است.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات امروز به ۴۸۰ هزار و ۴۹۴ واحد رسید که رشد منفی ۱۸۶۵ واحد را در پایان معاملات تجربه کرده است.

امروز حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان معاملات خرد در بازار انجام و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز پول حقیقی وارد بازار شد.

نماد فولاد با تأثیرگذاری ۶۱۰۰ واحدی و فارس با ۵۶۵۷ واحدی و فملی با ۴۸۵۷ واحدی، بیشترین تأثیرگذاری را در شاخص داشته‌اند. نماد «وامید» نیز با منفی ۱۷۲۹ واحد از نمادهای مؤثر در افت بازار بود.

در همین رابطه بهنام مرادی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: در این هفته بازار با وجود اصلاحات صورت گرفته، عملکرد بسیار خوبی داشت. این هم به خاطر خبرهای مثبتی بوده که بازار را تحت تاثیر قرار داده است و به دنبال آن موجب می شود که سرمایه های مردم به سمت این بازار سوق پیدا کند.

وی افزود: خبر بعدی که بازار را تحت تاثیر قرار داد، مالیات برخانه های خالی است که باعث می شود حجم بسیاری از سرمایه مردم به سمت بازار سرمایه سوق پیدا کند. همچنین باور خوبی بین ناشران بازار سرمایه صورت گرفته است و عزم جدی تری برای افزایش سرمایه در یک ماه گذشته صورت گرفته که روند همراه شدن سرمایه های خرد هم تاثیر مثبتی در این بازار دارد و روز به روز در حال افزایش است.
 

بیشتر بخوانید: 

پیش بینی یک کارشناس بورسی در روزهای پایانی بازار

تاثير سهام عدالت بر بازار؛ مقطعي است


مرادی اظهار کرد: رشد خوبی در گروه ETF ها صورت گرفت که تاثیر مثبتی بر بازار گذاشته است. خبر بعدی که بازار را تحت شعاع قرار داده این است که دولت قدم جدی تری در بورس برداشته و تشکیل صندوق های سرمایه گذاری یک راه مطمئن و اصولی برای سرمایه گذاری و حفظ این روزهای بازار است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه بیان کرد: در روز آینده، بازار سرمایه یک اصلاح قیمتی را خواهد داشت و شاخص بورس در هفته بعد، روند مثبت و منفی را طی خواهد کرد و این طور نیست که فقط روند مثبت و یا فقط روند منفی را در پیش داشته باشد. بازار به سمت اعتدال قدم بر می دارد و می شود مطمئن تر در آن سرمایه گذاری کرد.
 
گفتگو: از سحر گلی زاده
منبع:
سه شنبه 24 تیر 1399 ساعت 15:20
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین