خبر

بهزادفر: رشد طبیعی است / خدارحمی: مردم نگرانند!

بازار سرمایه در حالی در حالت قرمز و سبز رفت و آمد می کند که برخی از سهم ها همچنان مورد توجه دولت و ملت بوده و به همین دلیل بازی بسیار بزرگی بر روی این سهام در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، «شستا» به عنوان بزرگترین سهم دولتی ورودی به بازار سرمایه تا امروز بیش از 300 درصد سود به خریداران خود داده است البته 300 درصدی که کمی مشکوک است.

 

سهام «شستا» که در دقایق اولیه بازار امروز اتفاق خاصی را نشان نمی داد به یکباره در حالی که آن دایره قرمز رنگ اعصاب خردکن را در مقابلش به نمایش گذاشته بودند اما؛ عدد سود سهام به بالای 300 درصد تغییر کرد و...!

 

مشخص نیست بازار سرمایه در روزهای آینده و با توجه به تغییر رقم رشد در سایر بازار های سرمایه ای چه شرایطی پیدا می کند اما بسیاری از کارشناسان فعال در این بازار گمان می کنند که بورس قرار نیست همانند بازار طلا و ارز، همه را شوکه کند.

 

رشد بازار سرمایه؛ طبیعی است!

 

بهنام بهزادفر مدیر آموزش و فرهنگ‌سازی شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس در مورد دلایل رشد بازار سرمایه در روزهای اخیر می گوید: مهمترین دلیل رشد این روزهای بازار سرمایه رشد نقدینگی است و در شرایط حال برآورد می شود که حدود ۲۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که بخش قابل توجه آن، وارد بازار سرمایه می شود.

وی در ادامه می افزاید: البته این ورود نقدینگی به بازار سرمایه منطقی بوده اما؛ رشد قیمت دلار و افزایش فروش شرکت ها نیز از مهمترین دلایل اقبال مردم به این بازار شده است.

 

این کارشناس بازار سرمایه تاکید می کند: مدیر آموزش و فرهنگ‌سازی شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، همچنین نبودِ رقبای خارجی و تاثیرِ آن بر افزایش میزان تولید و مبلغ فروش را در کنار دلایلی که گفته شد، از عوامل دیگرِ هدایت نقدینگی به بازار سرمایه دانست.

 

مردم؛ نگران سرمایه های خود هستند

بهزادفر: رشد طبیعی است / خدارحمی: مردم نگرانند!

بهروز خدارحمی کارشناس بازار سرمایه در مورد بازار سرمایه و شرایط فعلی حضور مردم در بورس، نگرانیِ های روزانه مردم از کاهش ارزش سرمایه های شخصی به دنبال افزایش تورم را دلیل اصلی اقبال مردم به بازار سرمایه می داند و می افزاید: فرهنگ سازی و جهت دهی دولت در این عرصه را نیز می توان از دلایل دیگر این استقبال عمومی مردم می داند.

 

همچنین احسان عامری‌مقدم، کارشناس بازار سرمایه در مورد هجوم مردم به بورس می گوید: تازمانی که تورم انتظاری و افزایش شاخص‌های مهم اقتصادی ادامه داشته باشد، می‌توان پیش بینی کرد، روند و حرکت بازار سرمایه ادامه پیدا می کند.

 

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: بسترهای مختلف معاملاتی در باراز سرمایه، پاسخگوی حضور یکباره مردم نیست و به نظر می‌رسد سرمایه گذاری مستقیم در بازار سرمایه، تصور اشتباهی است.

 

گزارش از محمد علی رفیعی

منبع:
دوشنبه 16 تیر 1399 ساعت 15:40
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین