خبر

«وآذر» سودآور شد

رونق بازار سرمایه و همچنین فروش دارایی های مازاد سبب شناسایی سود قابل توجه در «وآذر» شد.


به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سرمايه گذاري توسعه آذربايجان» دوره 9 ماهه سال مالی منتهی به شهریور 99 را متفاوت از دوره های گذشته سپری کرد.


بر اساس این گزارش، طی مدت یاد شده شرکت موفق به شناسایی 6671 ريال سود به ازای هر سهم شد؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل متحمل زیان 47 ريالی شده بود.


علت اصلی سودآوری «وآذر» شناسایی 732 میلیارد ريال سود فروش سرمایه گذاری ها و همچنین 617 میلیارد ريال سایر درآمدهای عملیاتی ناشی از فروش زمین آبرسان است. در 9 ماهه سال مالی قبل سود فروش سرمایه گذاری ها فقط 21 میلیارد ريال و درآمدی از سایر محل های شناسایی نشده بود.


در نتیجه، یک هزار و 334 میلیارد ريال سود خالص در 9 ماهه منتهی به خرداد 99 به ثمر نشست و به این ترتیب، زیان انباشته 71 میلیارد ريالی پایان شهریور سال 98، هم اکنون به سود انباشته یک هزار و 263 میلیارد ريالی بدل شد.


«وآذر» در 9 ماه اخیر یک هزار و 305 میلیارد ريال سهم خریداری کرد و در مقابل، یک هزار و 630 میلیارد ريال سهم به فروش رساند.


تا پایان خرداد ماه این شرکت که در حوزه انبوه سازی سرمایه گذاری می کند، پرتفوی بورسی به بهای تمام شده 407 میلیارد ريال و ارزش بازار 615 میلیارد ريالی دارد و بیش از 4 هزار و 89 میلیارد ريال در شرکت های غیربورسی سرمایه گذاری کرده است.

 

منبع:
سه شنبه 10 تیر 1399 ساعت 09:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین