خبر

احتمال تداوم افزایش قیمت طلا طی دهه های آینده

یک تحلیلگر برجسته بازار های بین المللی تاکید کرد؛ قیمت طلا این پتانسیل را دارد که در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو شود و روند صعودی خود را طی دهه های آینده نیز دنبال کند.

به گزارش سایت طلا، آوی گیلبرت تحلیلگر ارشد اقتصادی در مصاحبه با کیتکونیوز تصریح کرد: به نظر من قیمت طلا وارد دوره رشد و رونق شده است و می تواند این روند صعودی و امیدوار کننده را در کوتاه مدت ادامه دهد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه گفت: اگر طلا بتواند روند صعودی قیمت را در کوتاه مدت حفظ کند، این سرآغاز روند صعودی مهمتری در دهه های آینده خواهد بود.

بازار طلا از ابتدای امسال تاکنون با افزایش چشمگیر تقاضا روبرو شده است. خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای سرمایه گذاری داشته است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر از زمان برگزاری همه پرسی بریتانیا تاکنون با 46 تن افزایش روبرو شده و به بیش از 981 تن رسیده است.

وی افزود: ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان، پایین بودن نرخ بهره بانکی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و صنعتی و کاهش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا عوامل مهمی است که می تواند بر افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده موثر باشد.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 23 تیر 1395 ساعت 11:20
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین