خبر

کمبودی در بازار سکه وجود ندارد / ثبات قیمت اونس در کوتاه مدت

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به واقعی بودن قیمتها در بازار سکه گفت: در شرایط فعلی نیازی به تزریق سکه در بازار وجود ندارد و تصمیم بانک مرکزی برای حراج سکه در بانک کارگشایی در راستای سیاستهای پولی و ارزی بازار بوده، و تصمیماتی که این بانک می گیرد مسلماً درست است.

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با سایت طلا، در مورد ضرورت حراج سکه توسط بانک کارگشایی گفت: در شرایط کنونی بازار را که می سنجیم نه تنها همکنون بلکه مدت زمان زیادی است که قیمت طلا با حباب مواجه نیست، و قیمت طلا و سکه کاملاً شفاف و واقعی است.

وی با بیان اینکه حراج سکه توسط بانک مرکزی امری عادی است خاطرنشان کرد: بانک مرکزی با توجه به اینکه مسئول سیاستگذاری پولی و بانکی کشور هست قطعاً در هر زمانی که نیازی را تشخیص دهد اقدام به فروش سکه به هر شکلی خواهد کرد.


کشتی آرای با اعلام اینکه حراج سکه در شرایط فعلی تأثیر زیاد و مستقیمی بر قیمتها در بازار ندارد افزود: با بررسی هایی که داشته ایم از مدتها پیش  قیمت سکه مطابق با قیمت طلا، طلای جهانی و قیمت ارز بوده و بر روی قیمتهای واقعی به فروش می رسد. به طور مثال امروز قیمت طلای موجود در یک قطعه سکه، یک میلیون و 115 هزار تومان ارزش دارد در حالیکه قیمت سکه در این بازار یک میلیون و 118 هزار تومان می باشد، یعنی سه هزار تومان تفاوت هست که آن هم هزینه ضرب و ... می باشد که کاملاً قیمت واقعی و طبیعی است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور با بیان بی نیاز بودن تزریق سکه در موقعیت فعلی بازار به سایت طلا گفت: با بررسی که ما داشتیم نیاز و کمبودی در بازار سکه وجود ندارد و اگر تصمیمی از طرف بانک مرکزی برای حراج سکه وجود دارد براساس سیاستهای پولی و ارزی بانک مرکزی بوده و باتوجه به تصمیمات اتخاذ شده ی این بانک مسلماً کار درستی را انجام می دهند.

وی در مورد روند قیمت طلا در کوتاه مدت نیز خاطرنشان کرد: بازار جهانی طلا همچنان تحت تأثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست و عاملی است که حداقل تا مدتها می تواند بازار طلا را تحت تأثیر قرار دهد تا زمانی که تصمیم نهایی در مورد خروج انگلیس از این اتحادیه اتخاذ شود.

کشتی آرای با توجه به وضعیت اقتصادی دنیا و عدم بهبود آن و همچنین مسائل سیاسی خاورمیانه پیش بینی کرد که طلا در کوتاه مدت در همین شرایط فعلی و در همین محدوده قیمتی باقی بماند.

انتهای پیام

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
یکشنبه 20 تیر 1395 ساعت 19:10
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین