خبر

اصلاح برخی از جرایم تخلفات رانندگی

هیئت وزیران به استناد قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و با توجه به عدم بازدارندگی برخی از کدهای جریمه نسبت به اصلاح برخی از این جرایم اقدام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هیئت وزیران در جلسه  ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، عناوین و جریمه‌های تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در کلیه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری - صنعتی را اصلاح کرد.

بر اساس این تصمیم، برای نداشتن مجوز فعالیت راننده یا پروانه فعالیت وسیله نقلیه عمومی یا شخصی فعال در ناوگان بار و مسافر درون شهری یا انقضای مهلت آن، در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد تجاری–صنعتی مبلغ ۴۵۰ هزار ریال، در سایر شهرها ۳۵۰ هزار ریال و در روستاها و راه‌های روستایی ۲۵۰ هزار ریال جریمه تعیین می شود.

هم‌چنین، در صورت نداشتن سند حمل بار شهری (باربرگ) در وسایل نقلیه عمومی یا شخصی در بخش درون شهری به هنگام حمل بار، مبلغ ۳۵۰ هزار ریال در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد، ۳۰۰ هزار ریال در سایر شهرها و ۲۵۰ هزار ریال در روستاها و راه های روستایی در نظر گرفته می شود.

افزون بر این، در صورت مغایرت مشخصات محموله با سند حمل بار شهری (بار برگ) صادر شده یا استفاده مکرر از یک سند حمل بار شهری (باربرگ) در بخش درون شهری، مبلغ جریمه ۴۵۰ هزار ریال برای کلان شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد، سایر شهرها و روستاها و راه های روستایی تصویب شد.

هم‌چنین، در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد، عدم پرداخت عوارض مقرر در آزادراه‌ها، برای خودروهای سواری، وانت، مینی‌بوس و کامیونت مبلغ ۴۰۰ هزار ریال، برای خودروهای اتوبوس و کامیون دو محور ۵۰۰ هزار ریال و برای خودروهای کامیون سه محور، تریلی و نفتکش ۹۰۰ هزار ریال جریمه خواهد داشت.

عدم توجه به علامت ایست مخصوص عصای سفید نابینایان نیز در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد مبلغ یک میلیون ریال، در سایر شهرها ۸۰۰ هزار ریال و در روستاها و راه‌های روستایی ۵۰۰ هزار ریال جریمه دارد.

افزون بر این، توقف در محل های اختصاصی معلولان و جانبازان در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد، سایر شهرها و روستاها و راه های روستایی مبلغ یک میلیون ریال جریمه خواهد داشت.

هم‌چنین، مبلغ جریمه یک میلیون ریالی برای تردد غیر مجاز وسایل نقلیه در محدوده های ممنوعه مصوب در شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و شورای هماهنگی ترافیک استان‌ها با کلان‌شهرها و محدوده‌هایی که به طور موقت از طرف پلیس راهور ممنوع اعلام می‌گردد، در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد، سایر شهرها و روستاها و راه های روستایی تصویب شد.

تخلف آلودگی صوتی، موضوع قانون هوای پاک و تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق های شیپوری، لوله اگزوز، سامانه صوتی یا بلندگوی منصوب در وسایل نقلیه و مانند آن، در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد، سایر شهرها و روستاها و راه های روستایی، بار اول مبلغ یک میلیون ریال، بار دوم دو میلیون ریال و بار سوم سه میلیون ریال جریمه به همراه دارد.

منبع:
دوشنبه 18 فروردین 1399 ساعت 21:21
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین