خبر

نقدینگی مانع از سقوط بازار در روزهای کرونایی شد

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام گفت: نقدینگی تنها محور تعیین کننده بازار است و این نقدینگی مانع از سقوط بازار در زمان شیوع ویروس کرونا شد.

نقدینگی مانع از سقوط بازار در روزهای کرونایی شد

 

محمد کفاش پنجه شاهی مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: بازار سرمایه شروع سال خوبی داشت و علی رغم سقوط بازارهای جهانی به واسطه ویروس کرونا بورس تهران رکود خاصی را تجربه نکرد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: رشد بورس در سال جاری چند دلیل منطقی داشت که اولین دلیل پایان سال مالی برخی از شرکت ها با پایان سال و فشار به مشتری های اعتباری برای صفر کردن اعتبار خود اما؛ در مقابل چند دلیل روانی نیز روی بازار اثرگذار بود برای مثال کاهش دامنه نوسا بازار و بازگشت به حالت عادی، افزایش قیمت دلار و کاهش قمیت نفت.

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام درباره حمایت های دولت نیز بیان داشت: دولت و سازمان ها با برگزاری جلسات و صحبت حمایت همه جانبه خود را از بازار سرمایه بیان کردند و این حمایت عامل ورود نقدینگی به بازار بود.

محمد کفاش پنجه شاهی تاکید کرد: مهم ترین علت مقاومت بازار سرمایه در برابر واکنش های جامعه جریان عظیم نقدینگی در این بازار است و نقدینگی باعث شد اغلب پیش بینی ها و تحلیل های بنیادی اشتباه شود و بازار مسیر جدیدی را طی کند.

وی افزود: با کاهش قیمت دلار صنایع نفت محور رشد چندانی را تجربه نکرده اند اما؛ در مقابل شرکت های صادراتی سوددهی خوبی داشتند.

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در نهایت تاکید کرد: جریان مناسب نقدینگی و بازی بازیگران بازار باعث شد تا ویروس کرونا روی بازار اثرگذار نباشد و رشد این بازار ادامه دار بماند.

منبع:
دوشنبه 18 فروردین 1399 ساعت 15:33
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین