خبر

باید به هر دوجبهه مبارزه با کرونا و فقر توجه شود/ ذخایر کالاهای اساسی بسیار امیدوارکننده است

رئیس جمهور روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصادی دولت به منظور بررسی آثار شیوع بیماری کرونا تاکید کرد که مبارزه با فقر هم مثل مبارزه با کرونا مهم است و باید همزمان به هر دو جبهه مبارزه با کرونا و فقر توجه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی همچنین میزان ذخایر کالاهای اساسی کشور را بسیار امیدوارکننده خواند و اظهارداشت: در تامین ارز نیازمندی های بخش سلامت و کالاهای اساسی، تا پایان سال مشکلی نخواهیم داشت.

وی در ادامه ضمن قدردانی از همکاری مردم در مبارزه با بیماری کرونا و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، افزود: کرونا مساله ای نیست که بگوییم در فلان روز تمام می شود، باید همگان پروتکل ها و دستورالعمل های وزارت بهداشت را مراعات کنند.

متن سخنان روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در آغاز باید از ملت هوشیار سراسر کشورمان سپاسگزاری و تشکر کنم برای اینکه دیروز که روز طبیعت و "سیزده به در" بود، کاملاً به پروتکل‌ها توجه و آنها را مراعات کردند. همین مراعات و همکاری اساس کاری است که امروز پیش رو داریم تا به نقطه با ثباتی ان‌شاء الله دست پیدا کنیم. همه این تلاش‌ها برای این است که تعداد موارد ابتلای منجر به فوت در کشور کاهش پیدا کند و خانواده‌های داغدار کمتری را شاهد باشیم و مردم بتوانند سلامت خودشان را در روزهای آینده شاهد باشند و بتوانیم کار، فعالیت و تلاش را با سلامت مردم توأم کنیم.

جلسه امروز، جلسه اقتصادی در رابطه با شرایطی بود که امروز داریم. تأمین نیازمندی‌های کشور، هم برای بخش سلامت مردم و مقابله با کرونا و هم تأمین کالاهای اساسی و هم نیازمندی‌هایی که تا پایان سال 99 باید مورد توجه ما باشد.

گزارش مفصلی را وزارتخانه‌های کشاورزی و صمت از شرایط ذخایر کالاهای اساسی در ماه‌های آینده ارائه کردند که گزارش بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای بود. جداول روزانه هم همین را نشان می‌دهد که بحمدالله در ماه‌های آینده مشکلی پیش روی کشور نیست ولی باید برای سال 99 تصمیمات لازم درباره نیازمندی‌هایی که داریم و نحوه تأمین این نیازمندی‌ها، اتخاذ شود.

بانک مرکزی هم گزارش خوبی از شرایط ارزی کشور و شرایطی که برای تأمین ارز در قدم اول برای بخش سلامت، نیازمندی‌های دارویی و پزشکی و در بخش دوم برای کالاهای اساسی در پیش داریم ارائه داد.

بحمدالله مشکلی برای تأمین ارز تا پایان سال، با روندی که پیش‌بینی کردیم نخواهیم داشت و طراحی انجام گرفته برای اینکه چگونه بتوانیم تأمین کالا به موقع داشته باشیم و ذخایر هم همیشه به طور ثابت در اختیار باشد.

بخش اول بحث راجع به کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی بود که تا پایان سال 99 چگونه تأمین شود، چه منابعی در اختیار داریم و چه اقداماتی در این زمینه باید انجام بگیرد؟

منبع:
پنجشنبه 14 فروردین 1399 ساعت 12:32
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین