خبر

تاثیر قیمت دلار در سودآوری برخی از سهم‌ها

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین گفت: سال جاری افزایش قیمت دلار ادامه دار خواهد و ممکن است این افزایش روی بازار‌های موازی تاثیرگذار باشد.

تاثیر قیمت دلار در سودآوری برخی از سهام

 

علی مولایی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز ضمن تبریک سال نو بیان کرد: درحال حاضر افزایش قیمت دلار کوتاه مدت است و این افزایش از سمت و سوی بانک مرکزی کنترل می‌شود.


وی ادامه داد: بانک مرکزی می‌تواند اثر کوتاه مدت این افزایش را از طریق عرضه‌های مختلف در صرافی‌ها کنترل کند اما؛ اگر این افزایش قیمت دلار ادامه دار شود و کنترل اثرگذاری بلندمدتش سخت‌تر خواهد بود.


این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: مهم‌ترین سیاست بانک مرکزی بر کنترل کوتاه مدت نرخ ارز است اما؛ اگر فعالین بازار سرمایه احساس کنند که این افزایش بلند مدت و ادامه دار خواهد بود احتمال دارد که سرمایه خود را از این بازار خارج کنند و به سمت بازار‌های موازی روانه شود.


مولایی افزود: افزایش قیمت ارز به صورت بنیادین بر روی بازار اثرگذار است و این نکته در شرکت‌های صادراتی حائز اهمیت است چراکه وقتی قیمت ارز در سامانه نیمایی و بانک مرکزی افزایشی شود به تبع آن میزان صادرات و سود شرکت‌ها فزونی می‌یابد.


مدیرعامل کارگزاری آریانوین درباره وضعیت بازار در سال جاری گفت: امسال نقدینگی در بازار پراکنده خواهد بود و قیمت سهم‌ها رشد چند درصدی تجربه نمی‌کنند.


وی خاطر نشان کرد: این رشد چند درصدی قیمت سهام در بازار برگرفته از تجدید ارزیابی شرکت‌ها و افزایش قیمت دلار بوده اما؛ سال جاری این افزایش چند درصدی در بازار رخ نمی‌دهد.

    بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت دلار در بازارهای مالی

احتیاج بازار به افت شاخص 15 هزار واحدی


این کارشناس بازار سرمایه درباره عرضه‌های سال جاری نیز اظهار داشت: امسال باتوجه به عرضه اولیه گرو‌های پتروشیمی و پالایشی و همچنین تامین اجتماعی بازار پرسودی خواهیم داشت.


مولایی در نهایت افزود: سهامداران امسال نباید انتظار سود ۲۰۰ الی ۳۰۰ درصدی از سهام خود را داشته باشند چراکه ممکن است برخی از نقدنیگی‌ها از بازار خارج شده و در راستای رونق کارگاره‌های کوچک و یا در بخش معامله گری و دلالی در بازار‌های موازی صرف شود.

منبع:
یکشنبه 10 فروردین 1399 ساعت 10:41
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین