خبر

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۳۸۸نفر افزایش یافت/ تعطیلی مدارس تا ۳روز دیگر

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به گفته رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین ، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد:از ظهر روز گذشته ۱۴۳  نفر مبتلای جدید به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت تصریح کرد: بر این اساس تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۳۸۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۳۴ نفر رسیده است.

جهانپور گفت: براین اساس به تفکیک استان‌ها در استان تهران ۶۴، گیلان ۲۵، قم ۱۶، اصفهان ۱۰، مازندران ۹، اردبیل ۱، البرز ۳، کردستان ۲، قزوین ۲، آذربایجان شرقی ۴، خوزستان ۳، گلستان ۲، سمنان ۲ نفر رسیده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید در کشور با افزایش ۱۴۳ مورد جدید به ۳۸۸ نفر رسید. ۷۳ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافتند و ۳۴ نفر فوت کرده‌اند.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تاکنون ۱۴۳ مورد تشخیص قطعی ویروس کرونا در کشور گزارش شده است. استان تهران ۶۴ نفر مورد جدید، استان گیلان ۲۵ مورد، استان قم ۱۶ مورد، استان اصفهان ۱۰ مورد، مازندران ۹ مورد جدید، اردبیل یک مورد، البرز ۳ مورد، سمنان ۲ مورد، کردستان ۲ مورد، قزوین ۲ مورد، آذربایجان شرقی ۴ مورد، خوزستان ۳ مورد، گلستان ۲ مورد تشخیص داده شده است. از این تعداد ۸ نفر فوت کردند.

وی ادامه داد: در نتیجه مجموع مبتلایان در کشور ۳۸۸ نفر است.

جهانپور گفت: میانگین سن بستری بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: امروز پنجمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزرا و اعضای ستاد برگزار شد. نتایج و مصوبات آن را وزیر بهداشت اعلام خواهد کرد. موضوعات مختلفی برای کاهش تجمعات، ترددها و کاهش ساعات کاری ادارات و دورکاری در شرایط خاص، مرخصی جانبازان و افرادی که بیماری زمینه ای دارند و در دستگاههای دولتی اشتغال دارند، بررسی می شود.

وی گفت: با توجه به افزایش آزمایشگاههای تشخیصی که در روزهای آینده به ۲۲ مرکز می رسد، روند صعودی و رو به رشد آمار مبتلایان در روزها و هفته های آینده هم ادامه خواهد داشت. کاهش رشد صعودی این آمار به کاهش سفرها و ترددها و مراودات مردم بستگی دارد.

وی گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت در مقابله با ویروس کرونا به خود مراقبتی، رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و توصیه‌های اکید در زمینه کاهش مراودات و سفرهای شهری و بین شهری اتفاق می‌افتد. ورود به برخی استان‌ها بالاست. در گزارش وزیر راه مشاهده شد که استان مازندران یکی از استان‌هایی بوده که تعداد اتومبیل‌های ورودی بسیار بیشتر از اتومبیل‌های خروجی بوده است.

جهانپور ادامه داد: مثل روزهای گذشته تاکید می‌کنیم که هیچ جا امن‌تر از خانه‌ها و شهرهای خودمان در برابر ویروس کرونا نیست. توصیه ها ماین است که ترددها صرفا برای تامین مایحتاج ضروری و کارهای ضروری شغلی باشد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: اقدامات حمایتی دولت و نظام سلامت در همکاری با سایر ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها ادامه دارد و توسعه خواهد یافت و امیدواریم با هم افزایی به بهترین نقطه برسیم.

تعطیلی مدارس تا 3 روز دیگر

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در استان‌های درگیر کرونا با ابلاغ وزیر بهداشت مدارس تا ۳ روز دیگر تعطیل است.

 کیانوش جهانپور در مصاحبه اختصاصی افزود: درباره تعطیلی مدارس در ستاد کشوری مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌شود، در حال حاضر پس از ابلاغ وزیر بهداشت مدارس تا روز دوشنبه تعطیل خواهد شد و بعد از آن در صورت نیاز درباره آن مجدداً تصمیم گیری می‌شود.

وی گفت: کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا پایان هفته تعطیل هستند و بعد از آن هم براساس ارزیابی خطر تصمیم گیری‌های جدید اعلام خواهد شد.

تائید تولید کیت تشخیص قطعی کووید ۱۹ وزارت دفاع

مدیرکل مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از تائید نهایی کیت تشخیص کووید۱۹ تولید شده در وزارت دفاع خبر داد.

کیانوش جهانپور در صفحه شخصی اش در فضای مجازی نوشت: کیت تشخیص قطعی ‎کووید ۱۹ با تلاش فناوران وزارت دفاع، پس از تایید نهایی به زودی و ظرف هفته آتی، تولید و وارد نظام آزمایشگاهی کشور می‌شود.

منبع:
جمعه 9 اسفند 1398 ساعت 16:41
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین