خبر

مجوز ورود رانندگان کامیون به غیر از تابعیت ایرانی به خاک ترکیه صادر شد

سخنگوی گمرک ایران اظهار داشت: از ساعت 12 ظهار امروز ترکیه اجازه ورود رانندگان کامیون با تابعیت ترک را به خاک کشور خود از مرز ایران را صادر کرده است همچنین رانندگان با سایر تابعیت‌ها که باید از مسیر ایران و بعد ترکیه وارد مقاصد خود شوند، اجازه خروج از مرز ایران و ورود به خاک ترکیه را دارند اما این مجوز برای رانندگان با تابعیت ایران صادر نشده است.

سید روح‌الله لطیفی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت مرزهای ایران و عراق گفت: در بخش مسافری طبق بخشنامه‌ای که از سوی کشور عراق ارائه شده تا 15 روز، مرزهای ایران و عراق بسته است اما در بخش باری با پیگیری‌هایی که انجام شده، مرز مهران از ساعت 10 صبح امروز به روی کامیون‌های ایرانی و عراقی باز شده است.

وی افزود: از سال 2003 کامیون‌های ایرانی وارد خاک عراق نمی‌شوند و از روز دوشنبه هفته گذشته، مرز مهران برای تردد کامیون‌ها بسته بود که ارتباطی هم با موضوع کرونا ندارد چراکه این مرز به دلیل خواسته مردم برای مبارزه با فساد و دستگیری چند کارمند گمرک عراق فعال نبوده است.

سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه مرز مهران به روی 1000 دستگاه کامیون باز شد، اظهار داشت: تا همین ساعت (13:30) ظهر امروز 180 کامیون عراقی برای بارگیری از مرز عراق خارج شدند.

وی تاکید کرد: از گذشته کامیون‌های ایرانی به دلایل مسائل امنیتی وارد خاک عراق نمی‌شدند به همین دلیل این یک روال است که در مرز ایران و عراق، کامیون‌های عراقی بار را از کامیون‌های ایرانی تحویل می‌گیرند.

لطیفی افزود: مرز چزابه و شلمچه همچنان در بخش بار و کالا فعال بوده و این فعالیت ادامه دارد.

سخنگوی گمرک ایران درباره آخرین وضعیت مرز ایران و ترکیه گفت: از ساعت 13 روز گذشته سامانه گمرکی ترکیه ارائه مجوز مسافری و باری به ایرانیان را متوقف کرد.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده و رضایت آنکارا، مسافرانی که در پایانه مرزی دو طرف مستقر بودند مجوز خروج از پایانه را گرفتند و مسافران بین دو مرز جابه‌جا شدند.

لطیفی با اشاره به وضعیت مرز ایران و ترکیه درباره بخش بار اظهار داشت: تا ساعت 20 شب گذشته هیچ کامیونی اجازه تردد بین مرز ایران و ترکیه را نداشت اما به رانندگان ایرانی که در مرز ترکیه مستقر بودند، اجازه داده شد از مرز عبور کنند و وارد خاک ایران شوند.

وی درباره تعیین تکلیف رانندگان با تابعیت ترک در مرز ایران اظهار داشت: طبق تدابیری که وزارت بهداشت و وزارت کشور ترکیه اتخاذ کرده، مجوز خروج رانندگان با تابعیت ترک از مرز ایران نمی‌داد اما این شرایط از ظهر امروز تغییر کرده است.

لطیفی تاکید کرد: از ساعت 12 ظهار امروز ترکیه اجازه ورود رانندگان کامیون با تابعیت ترک را به خاک کشور خود از مرز ایران را صادر کرده است همچنین رانندگان با سایر تابعیت‌ها که باید از مسیر ایران و بعد ترکیه وارد مقاصد خود شوند، اجازه خروج از مرز ایران و ورود به خاک ترکیه را دارند اما این مجوز برای رانندگان با تابعیت ایران صادر نشده است.

وی تاکید کرد: از ساعت 12 ظهر تا به این ساعت (13:30) 70 کامیون از مرز ایران وارد خاک ترکیه شدند.     

منبع:
دوشنبه 5 اسفند 1398 ساعت 14:07
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین