خبر

افزایش رشد اقتصادی امارات

بانک مرکزی امارات از رشد ۲.۹ درصدی اقتصاد این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، رشد اقتصادی امارات در سال ۲۰۱۹ معادل ۲.۹ درصد اندازه‌گیری شده که این رشد در مقایسه با رقم ثبت شده در سال قبل ۱.۲ درصد افزایش داشته است. در بین بخش های مختلف، رشد بخش هیدروکربن ۷.۶ درصد و رشد بخش غیرهیدروکربنی ۱.۱ درصد اندازه گیری شده است.  

طبق اعلام بانک مرکزی امارات، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه پایانی سال نیز ۱.۳ درصد اندازه گیری شده که اختلاف قابل توجهی با رشد ۲.۹ درصدی ثبت شده در سه ماهه سوم سال دارد.  

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است رشد اقتصادی امسال امارات ۲.۵ درصد باشد که بخشی از این کاهش رشد مربوط به تصمیم این کشور برای کاهش تولیدات نفتی خود در راستای توافق صورت گرفته بین اعضای سازمان اوپک خواهد بود.  

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی امارات متوسط قیمت مسکن در شهر دوبی هفت درصد در سه ماهه پایانی سال کاهش داشته است. طبق برآورد موسسه نایت فرانک در آخرین ماه سال گذشته، ۶۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ساخته شده است و این افزایش عرضه منجر به کاهش قیمت شده است. طبق اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در ابوظبی نیز ۷.۵ درصد کاهش در آخرین ماه سال داشته است.  

لازم به ذکر است که متوسط رشد اقتصادی سالانه امارات در بازه زمانی ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۴.۲۴ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد ۹.۸ درصدی سال ۲۰۰۰ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سال ۲۰۰۹ با منفی ۵.۲ درصد بوده است.

انتهای پیام

منبع:
دوشنبه 5 اسفند 1398 ساعت 12:22
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین