خبر

حاجی‌بابایی: مجلس دهم برای کمک به دولت زیر بار بودجه ۹۹ نرود

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات بودجه ۹۹ گفت: نمایندگان یا به کلیات بودجه رای ندهند یا به سه دوازدهم آن رای بدهند. نکند مجلس بعدی بیاید و ما را به خیانت متهم کند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات بودجه ۱۳۹۹ اظهار کرد: عدم شفافیت، عدم عدالت اجتماعی و نداشتن چهره روشنی از اشتغال زایی و همچنین مغایرت با اسناد بالادستی به ویژه برنامه ششم توسعه از ویژگی‌های بودجه ۹۹ است. نمایندگان بدانند چه چیزی را مصوب می‌کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس علاوه بر مالیات‌ها و درآمدهای لایحه دولت ۲۷ هزار میلیارد تومان مالیات را افزایش داده است، ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل سقف بودجه اضافه شده است اما سقف بودجه شفاف نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حقوق کارکنان در بودجه ۹۹ ناعادلانه است، گفت: دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کف حقوق در نظر گرفته شده است، یعنی دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با ۱۵ درصد افزایش، دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود و این یعنی ظلم. ظالمانه است که به کسی که ۲۰ میلیون حقوق می‌گیرد ۱۵ درصد اضافه کنیم و به آن کسی که ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد نیز ۱۵ درصد. مجلس زیر بار این ظلم نرود.

حاجی بابایی در انتقاد از کلیات بودجه ۹۹ و نظام رتبه بندی معلمان گفت: ای کاش نظام رتبه بندی برای معلمان اجرا نمی‌شد. قرار است ۵۰ درصد به حقوق کارمندان اضافه شود و نظام رتبه بندی مانع این افزایش حقوق برای معلمان شده است نظام رتبه بندی را حذف کنید و همان ۵۰ درصد را به بازنشستگان و معلمان اضافه کنید.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مدعی عدم شفافیت در بودجه ۹۹ شد و ابراز عقیده کرد: پتروشیمی‌ها در بودجه شفاف نیست، با ادغام یارانه‌ها و  کمک معیشتی به ۷۶ میلیون نفر، چه بر سر دولت و ملت خواهیم آورد. مجلس برای کمک به دولت زیر بار این بودجه نرود. ما نمی‌خواهیم برای دولت مشکل ایجاد کنیم سه ماه دیگر نمایندگان جدید  در همین کرسی‌ها می‌نشینند و از بودجه ۹۹ انتقاد می‌کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یا به کلیات بودجه رای ندهید و یا به سه دوازدهم آن رای بدهید و آن را به کمیسیون بفرستید تا دوباره بررسی شود.  این بودجه به درد مردم نمی‌خورد، مجلس بعدی بیاید و مصوب کند. نکند مجلس دهم به خیانت متهم بشود. این بودجه هیچ معجزه‌ای در سال آینده ایجاد نخواهد کرد. نفت، مالیات و منابع درآمدی آن مشخص نیست.

حاجی بابایی در پایان مخالفت خود با بودجه ۹۹ اظهار کرد: ۲۷ هزار میلیارد تومان مالیات ها را افزایش داده‌ایم و این یعنی حلق مردم را بیشتر فشرده‌ایم، این کار نباید توسط مجلس صورت می‌گرفت مردم با وضعیت وخیم جامعه رای داده‌اند، اما نمایندگان بدانند که هر اتفاقی که در سال آینده بیفتد مسئول اصلی آن هستند.

انتهای پیام

منبع:
دوشنبه 5 اسفند 1398 ساعت 12:22
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین