خبر

پیوستن ایران به لیست سیاه FATF تاثیری در عملکرد بانک‌ها ندارد/ میزان فروش اموال بانک محرمانه نیست

مدیر مالی بانک تجارت گفت: هیچ ارتباطی با بانک‌های خارجی نداشتیم و دور زدن تحریم‌ها طبق روال معمول انجام می‌شود بنابراین این تصمیم FATF تاثیری در عملکرد بانکی نمی‌گذارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود صفرزاده مدیر مالی بانک تجارت با اشاره به افزایش سپرده‌ها در این بانک اظهار داشت: رشد سپرده‌‌ها تابعی از نقدینگی است و در کنار آن توانستیم علیرغم بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر انتقال تمام وجوه دولتی به این بانک، شاهد رشد و افزایش در شاخص‌ها باشیم که این نشان‌دهنده تحقق هدفگذاری‌ها در شعب بود.

وی درباره پیوستن ایران به لیست سیاه FATF و تاثیر آن در روند بانک‌ها اظهار داشت: هیچ ارتباطی با بانک‌های خارجی نداشتیم و دور زدن تحریم‌ها طبق روال معمول انجام می‌شود بنابراین این تصمیم FATF تاثیری در عملکرد بانکی نمی‌گذارد.

مدیر مالی بانک تجارت ادامه داد: بخش ارزی را جدا از صورت‌های مالی می‌بینیم و در EPS بانک بخش ارزی را در نظر نگرفته‌ایم و نمی‌گیریم.

صفرزاده درباره تطبیق استانداردهای IFRS در نظام بانکی ایران اظهار داشت: طبق دستورالعمل این استاندارد در افشای اطلاعات جز باید اطلاعاتی منتشر شود که حجم آن 200 صفحه است و اساساً سهامداران نیازی به این اطلاعات ندارند. بنابراین باید یک اصلاحاتی در این دستورالعمل‌ها انجام شود.

وی با اشاره به تاثیر حذف سود روزشمار گفت: با این اقدام، هزینه پول کاهش یافت و البته بر روی سوددهی تمام بانک‌ها تاثیر گذاشت به طوری که 2 تا 3 واحد این اعداد را تغییر داد.

مدیر مالی بانک تجارت با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه این بانک 233 هزار میلیارد تومان است، گفت: سه نوبت ارزشیابی انجام شده است که بیشترین افزایش سرمایه در نوبت آخر انجام شد.

صفرزاده در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه ارزش ریالی دارایی‌های واگذارشده بانک تجارت چقدر خواهد بود، گفت: میزان ارزش دارایی‌هایی که باید واگذار شود محرمانه نیست و ما هم فروش اموال مازاد را شروع کرده‌ایم و چند پروژه بزرگ بانک تجارت در حال فروش است.

وی تاکید کرد: اینکه وزیر اقتصاد اعلام کرده است فروش این اموال باید به افزایش ارزش سرمایه کمک کند، در بانک‌های غیردولتی قابل انجام نیست و این امکان فقط در بانک‌‌های دولتی می‌تواند محقق شود.

منبع:
شنبه 3 اسفند 1398 ساعت 15:36
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین