خبر

ایران در لیست سیاه FATF قرار نمی‌گیرد/ ضرورت تلاش همه‌جانبه دولت در پیوستن ایران بهFATF

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تصویب FATF اظهار کرد: مردم نگران این موضوع نباشند چراکه پیش‌بینی من این است که ایران در لیست سیاه FATF قرار نخواهد گرفت.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تاکید بر ضرورت اقدامات همه‌جانبه دولت در جهت تصویب FATF تصریح کرد: در رابطه با FATF روی سخنم با دستگاه دیپلماسی کشور و دولت است؛ تاکید می‌کنم هر تلاشی که ممکن است دولت انجام دهد تا از ورود ایران به لیست سیاه FATF جلوگیری شود، باید با جدیت انجام دهد چراکه ما در آستانه این تصمیم در شورای حکام FATF هستیم و باید در این زمینه اقدام شایسته‌ای صورت گیرد.

نجفی تاکید کرد: قفلی که ناشی از تحریم‌های نپیوستن به FATF ممکن است بر اقتصاد ما زده شود شمولیت آن بیش از تحریم‌های یک کشوری همچون آمریکاست و این قفل جهان شمول خواهد بود.

او همچنین به تلاش مجلس برای تصویب لوایح پالرمو و CFT اشاره کرد و گفت: ما در مجلس بارها برای تصویب پالرمو و CFT تلاش کرده‌ایم و در نهایت این موضوع در مجلس تصویب شد؛ در حال حاضر توقف این لوایح در جای دیگری غیر از مجلس اتفاق افتاده اما منشا این توقف هر کجا باشد باید دولت به هر ترتیبی جلوی قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF را بگیرد.

به گفته نجفی، دولت باید این فرصت را ایجاد کند تا بتوانیم با گفت‌وگو و تصویب و نهایی‌سازی این لوایح، زمینه پیوستن کشورمان به FATF را فراهم کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: ما اقدامات بسیار بیشتری نسبت به پاکستان که همچون ما در لیست خاکستری FATF قرار دارد انجام داده‌ایم و به رغم تواقفی که برای دو لایحه این قانون داشتیم، امیدواریم این مرحله به زودی تعیین تکلیف شود.

نجفی در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته تاکید کرد: به واسطه اخباری که دارم و اقداماتی که انجام شده، پیش‌بینی من این است که ما در لیست سیاه FATF قرار نخواهیم گرفت و از این بابت به مردم نوید می‌دهیم که نگران قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF نباشند.

حجم ویدیو: 5.82M | مدت زمان ویدیو: 00:00:46
دانلود ویدیو
منبع:
چهارشنبه 30 بهمن 1398 ساعت 13:35
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین