خبر

تامین مالی ‌پروژه‌های فرهنگی با همکاری فرابورس و ساترا

پول نیوز - فرابورس و سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

تامین مالی ‌پروژه‌های فرهنگی با همکاری فرابورس و ساترا

 

به گزارش پول نیوز، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) و شرکت فرابورس با اهدافی نظیر توسعه پلتفرم‌های تامین مالی جمعی در حوزه صنعت صوت و تصویر فراگیر و همچنین حمایت از تامین‌کنندگان و متقاضیان طرح‌های صنعت صوت و تصویر با تامین مالی آن‌ها از طریق پلتفرم‌های تامین مالی جمعی به امضا رسید.

امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اینکه همکاری میان فرابورس و ساترا می‌تواند به تامین مالی ‌پروژه‌های فرهنگی کمک کند، گفت: پلتفرم‌های فعال در زمینه پخش محتواهای صوتی و تصویری که دارای وضعیت باثبات‌تری هستند و قابلیت پذیرش در بازارهای فرابورس را دارند، می‌توانند به عنوان ناشر سهام‌شان را عرضه اولیه کرده و از این طریق اقدام به تامین مالی کنند.

هامونی با تاکید بر اهمیت ارتقای سواد مالی در بازار سرمایه، از دریافت مجوز تلویزیون اینترنتی ویژه این بازار به منظور تولید محتوای اقتصادی و مالی برای بازار سرمایه خبر داد و گفت: از آنجا که عطش فراوانی نسبت به ارائه تحلیل‌ها و اطلاعات درست از بازار بین مردم وجود دارد و همواره ابهامات و سوالاتی از سوی آنان مطرح می‌شود، برای ارائه اطلاعات صحیح و مناسب در بین سرمایه‌گذاران، تلویزیون اینترنتی بازار سرمایه به زودی آغاز به کار می‌کند.

به گفته هامونی در حال حاضر سرمایه مردم در فرابورس بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در قالب ۱۰ بازار و ابزار معامله می‌شود و بیش از ۵۰۰ نماد معاملاتی در بازارهای مختلف فرابورس در حال معامله است که بالغ بر ۴۰ صنعت در کشور را نمایندگی می‌کنند. ضمن آنکه فرابورس از طریق ۱۰۶ کارگزاری عضو، ۱۱ میلیون نفر از فعالان بازار سرمایه را در خود جای داده است که می‌توانند اوراق دولتی و ابزارهای مالی را معامله ‌کنند.

مدیرعامل فرابورس با اشاره به تنوع ابزارها و بازارهای فرابورس گفت: پیش از آنکه فرابورس پا به عرصه بازار سرمایه بگذارد، به طور سنتی تنها سهام در بازار سرمایه ایران خریدوفروش می‌شد، اما پس از آغاز به کار فرابورس، اقلیم بازار سرمایه ایران تغییر کرد زیرا با خلق ابزارهای جدید و استفاده از ابزارهای مالی اسلامی مانند صکوک که هر کدام به تامین مالی بخش‌ها و صنایع مختلف در کشور کمک می‌کند، تغییرات قابل توجهی در بازار سرمایه روی داد.

از سوی دیگر سید صادق امامیان رئیس تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه رسانه‌های بزرگ جهان با تکیه بر بودجه و قدرت مالی خود در حرکت هستند، گفت: ۶۴ رسانه اروپایی بودجه‌ای حدود ۳۲ میلیارد یورویی دارند که در مقابل تنها ۵ غول رسانه‌ای آمریکا که صدها میلیارد بودجه در اختیار دارند، عملا توان رقابت ندارند.

منبع:
سه شنبه 29 بهمن 1398 ساعت 18:33
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین