خبر

عراقچی: شرکت‌هایی که ایران را ترک می‌کنند درآینده اقتصاد ما اولویت ندارند

معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه گفت: همواره اولویت با تولیدکنندگان داخلی شرکت‌های داخلی و با کارآفرینان داخلی هست و اگر نیاز باشد با شرکت‌های خارجی مراوده‌ای صورت بگیرد، باز حتماً شرکت‌هایی که در این شرایط در ایران باقی ماندند اولویت خواهند داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سید عباس عراقچی» در گفت و گویی درباره خروج شرکت‌های کره‌ای از بازار ایران اظهارداشت: ما در یک مقطع بسیار مهم تاریخی قرار داریم و فشار حداکثری آمریکا در اوج خود هست. کسانی که با این سیاست آمریکا همراهی می‌کنند و ملت ایران را در این شرایط بسیار سخت تنها می‌گذارند، خیلی طبیعی است که حساب خود را برای آینده مشخص کرده اند و حتماً ملت ایران فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: کمپانی‌ها و شرکت‌هایی که ایران را ترک خواهند کرد در آینده اقتصاد ایران در اولویت قرار نخواهند داشت.

عراقچی خاطرنشان کرد: همواره اولویت با تولیدکنندگان داخلی شرکت‌های داخلی و با کارآفرینان داخلی هست و اگر نیاز باشد با شرکت‌های خارجی مراوده ای صورت بگیرد، باز حتماً شرکت‌هایی که در این شرایط در ایران باقی ماندند، اولویت خواهند داشت.
معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: کسانی که ایران را ترک کردند، بدانند بازارهایی را از دست دادند که به آسانی نخواهد توانست دوباره به دست بیاورند.  
بدنبال قطع همکاری شرکت‌های ال جی و سامسونگ کره‌جنوبی با شرکت‌های ایرانی در ماه‌های گذشته متاثر از تحریم‌های آمریکایی، آخرین تابلوهای این دو شرکت در حال جمع‌آوری از سطح شهر، فروشگاه‌ها و مغازه‌هاست و مشتریان و خانواده‌ها می‌توانند محصولات جایگزین سام و جی‌پلاس را استفاده کنند.

منبع:
یکشنبه 27 بهمن 1398 ساعت 19:12
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین