خبر

تخصیص ۷۵۰میلیون دلار از منابع صندوق توسعه برای ساخت کشتی

رییس سازمان برنامه وبودجه گفت: پیشنهاد شد که ۷۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت کشتی‌ در داخل اختصاص یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد باقر نوبخت» روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، گفت: براساس گزارشی که در این جلسه ارائه شد ۶۲ درصد امکان ساخت کشتی در داخل وجود دارد و براین اساس ۸۵ درصد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود.

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت کشتیرانی داخل پیشنهاد شد علاوه بر تسهیلاتی که در تبصره ۱۸ بودجه پیش‌بینی شده، ۷۵۰ میلیون دلار از سوی صندوق توسعه ملی اختصاص یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه و پروژه‌هایی به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده که در این جلسه وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارشی از ۱۰ پروژه ارجاعی به آن ارائه کرد.

وی افزود: براساس این گزارش، اعلام شد که از ۶۰ درصد پیشرفت پیش‌بینی شده در پروژه‌ها، ۵۳ درصد پیشرفت محقق شده و آثار اجرای این پروژه‌ها را در بخش مالیات می‌توان دید که عملکرد مالیاتی نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته و بخشی از کمبود درآمدهای ناشی از نفت را می‌توان از مالیات بردرآمدها تامین کرد.

نوبخت اضافه کرد: گزارشی هم از بازار سرمایه و بورس ارائه شد که روبه افزایش است و اینها مساعی است که در ارتباط با اجرای پروژه‌های اقتصادی مقاومتی داشتیم و مقرر شد گزارش ویژه‌ای از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در ارتباط با بورس بدهد.

وی پیرامون تغییر درآمدهای مالیاتی در سال آینده گفت: سال آینده ۱۷۵هزارمیلیارد تومان برای منابع درآمدی حاصل از مالیات پیش‌بینی شده و با توجه به اینکه امسال بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم بنابراین رقم پیش‌بینی شده امکان پذیر است.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تلاش داریم به جای تمرکز به کسانی که مالیات می‌پردازند و افزایش ضرایب مالیاتی این افراد به سمت بخش‌هایی برویم که مالیات نمی‌پردازند.

منبع:
دوشنبه 7 بهمن 1398 ساعت 17:05
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین