خبر

«فزرین» 150 میلیارد ريال بزرگتر می شود

پول نیوز - در حالی که گزارش 9 ماهه سال جاری «فزرین» افت سودآوری را حکایت می کرد، این شرکت دست به کار شد و قصد افزایش سرمایه دارد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، هیئت مدیره شرکت «زرین معدن آسیا» پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ 500 به 650 میلیارد ريال را ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه 30 درصدی از محل سود انباشته انجام خواهد شد. شایان ذکر است که این شرکت در حال حاضر بالغ بر 430 میلیارد ريال سود انباشته دارد.

این اقدام به منظور جبران مخارج صورت گرفته بابت مشارکت در افزايش سرمايه شرکت‌هاي سرمايه‌پذير (شرکت زرين روي کاسپين و شرکت توسعه معادن سرب و روي مهدي‌آباد)، تحصيل سرمايه گذاري (شرکت توسعه معان زرين صبا) و همچنين جبران مخارج صورت گرفته بابت خريد دارايي‌هاي ثابت، صورت می گیرد.

«فزرین» برآورد کرده در سال جاری تحت هر شرایطی و با هر مبلغ سرمایه، 358 میلیارد ريال سود خالص شناسایی کند. لازم به ذکر است که تا دوره 9 ماهه توانسته 209 میلیارد ريال آن را پوشش دهد.

«فزرین» 150 میلیارد ريال بزرگتر می شود

با فرض انجام افزایش سرمایه، سود خالص سال 99 به محدوده 412 میلیارد ريال نزدیک می شود اما؛ اگر این اقدام به سرانجام نرسد، سود خالص سال آینده 405 میلیارد ريال خواهد بود.

منبع:
یکشنبه 6 بهمن 1398 ساعت 11:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین