خبر

رشد 2 درصدی بازار طی این هفته

پول نیوز - مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی از افزایش یک الی دو درصدی بازار سرمایه طی این هفته خبر داد.

رشد 2 درصدی بازار طی این هفته

 

حسن قاسمی در گفتگو با پول نیوز درخصوص روند صعودی بازار سرمایه گفت: این هفته نیز با ورود نقدینگی و تحولات اخیر، بازار کماکان مثبت است و به نظر می‌رسد که انتظار برای گزارش‌های دی ماه این جو را تقویت کرده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش شاخص و تقویت بازار، افزایش قیمت فروش کالا‌های اساسی در بورس کالا بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص گروه‌های تاثیرگذار بر روی شاخص بازار گفت: انتظار می‌رفت گروه بانکی رشد خوبی را داشته باشد اما؛ امروز این گروه با کاهش تقاضا روبه روشد.

مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی درباره سهام‌های کوچک و تاثیر این سهم‌ها بر بازار بیان کرد: شرکت‌های کوچک و به طور کلی شرکت‌هایی که با جریان نقدینگی و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ها رشد کرده اند اغلب رشد حبابی را در بازار تجربه کرده اند اما؛ شرکت‌های بزرگ مانند گروه‌های معدنی و فلزی که سود دهی مناسبی و معمولی دارند باعث رشد بازار شدند.

بیشتر بخوانید:

معاملات الگوریتمی انتخاب بازارسرمایه

افزایش حجم بازار سرمایه با استفاده از ماشین‌های دیجیتال

وی ادامه داد: به لحاظ تعدای می‌توان گفت ۶۰ الی ۷۰ درصد سهم‌ها حباب هستند اما؛ عمده وزن بازار را شرکت‌های فلزی، معدنی و پتروشیمی و پالایشی تسکیل می‌دهند و این نوع از سهم‌ها حباب ندارد در نتیجه می‌توان گفت حباب در وزن بازار تاثیر زیادی ندارد.

قاسمی درباره سهام ارزنده بازرار نیز اظهار کرد: نمی‌توان یک شرکت و یا یک سهام را به عنوان سهام ارزنده شناخت اما؛ به طور کلی گروه‌های فلزی و پتروشیمی به عنوان سهام ارزنده شناخته می‌شوند.

این کارشناس بازار خبر داد: تا پایان هفته بازار روند صعودی به خود می‌گیرد و افزایش یک الی دو درصدی را تجربه می‌کند.

مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی درنهایت گفت: انتخابات مجلس تاثیری در بازار ایجاد نمی‌کند و نمی‌تواند تاثیر عمده‌ای بر روی شاخص‌ها داشته باشد.

منبع:
شنبه 5 بهمن 1398 ساعت 12:05
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین