خبر

افزایش حجم بازار سرمایه با استفاده از ماشین‌های دیجیتال

پول نیوز - مدیرعامل شرکت داتکس از رویکرد جدید بازار سرمایه خبر داد.

افزایش حجم بازار سرمایه با استفاده از ماشین‌های دیجیتال

 

حجت اله فرهنگیان در گفتگو با پول نیوز گفت: بازارسرمایه طی سال های اخیز با افزایش حجم روبه رو شده که همین موضوع علت ورود ماشین های دیجیتال به معاملات است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته به علت نبود امکانات کافی از ماشین های الکترونیکی برای انجام معاملات استفاده نمی شد اما؛ طی دوسال اخیر و با برگزاری مسابقات الگوریتمی بازار سرمایه این امکان فراهم شد و معاملات با استفاده از ماشین های مختلف انجام شد.

عضو گروه مالی پاسارگاد بیان کرد: انجام این نوع از معاملات باعث شد تا موقعیت خوبی برای  بازار سرمایه ایجاد بیش از بازارهای موازی دیده شود در نهایت می توان گفت این نوع معاملات مساوی با افزایش حجم و تعداد معاملات بازار شد.

این کارشناس بازار ادامه داد: بازار سرمایه شفاف ترین بازاری است که می تواند به رشد بقیه بازار ها کمک کند. در تمامی دنیا بهترین محل سرمایه گذاری و افزایش سرمایه بورس است چراکه بازده و رشد را به صاحبان بازار اعطا می کند.

فرهنگیان در خصوص عرضه های بازار سرمایه بیان داشت: بانک ها و حوزه های پولی  ورود خوبی به بازار سرمایه داشتند و در دوهفته اخیر سامانه معاملات علمیات بازار توسط بانک مرکزی افتتاح شد که این هم یکی از فعالیت های گروه مالی پاسارگاد بود

فرهنگیان در نهایت تاکید کرد: رشد بازار سرمایه به نفع و سوداوری بازارهای موازی است.

منبع:
چهارشنبه 2 بهمن 1398 ساعت 15:03
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین