خبر

آمریکا از گود رقابت ارزهای دیجتالی دور ماند

اخیرا بانک‌های مرکزی برخی کشورها، تلاش مشترکی را برای مطالعات روی ارزهای دیجیتالی آغاز کرده اند که در بین آن ها نام آمریکا دیده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از صدای آمریکا، رقابت بر سر عرضه ارز دیجیتالی در بین کشورهای جهان شدت گرفته است و پس از آن که چین اعلام کرد در مراحل نهایی عرضه ارز دیجیتالی خود قرار دارد، اکنون بانک های مرکزی کشورهای غربی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که در حال تشکیل یک کارگروه مشترک برای امکان سنجی معرفی یک ارز دیجیتالی هستند.

این گروه مشترک در  حالی متشکل از بانک‌های مرکزی اروپا، انگلیس، ژاپن، کانادا، سوئد و سوئیس خواهد بود که بانک مرکزی آمریکا کماکان علاقه ای برای ورود به مساله عرضه ارزهای دیجیتالی از خود نشان نداده است.

طبق بیانیه منتشر شده مشترک این کشورها، هدف از ایجاد این کارگروه مشترک ارزیابی زمینه‌های حقوقی و امکان سنجی معرفی ارزهای دیجیتالی در تجارت و روابط بانکی و مالی دو و چندجانبه خواهد بود. در حال حاضر قرار است بانک مرکزی سوئد که ابقه چندین سال مطالعه بر روی ارزهای دیجیتالی را دارد به عنوان محل پایلوت پروژه انتخاب شود.

با وجود گسترش نقش ارزهای دیجیتالی در سال های اخیر، ارزهای موجود نظیر بیت کوین هیچ گاه به عنوان یک ارز مقوبل جهانی پذیرفته نشده اند چرا که دارای دامنه نوسان بسیار شدیدی هستند. پروژه راه اندازی ارز دیجیتالی فیس‌بوک موسوم به لیبرا نیز که قرار است یک رمزارز باثبات با پشتوانه سبدی از ارزهای جهانی باشد تاکنون نتوانسته است عملیاتی شود و با مخالفت های صورت گرفته در آمریکا و خروج شرکای بزرگ پروژه لیبرا، بعید به نظر می رسد که لیبرا به زودی عملیاتی شود.

تاکنون شرکت هایی نظیر ویزا، مسترکارد و پی پال از پروژه لیبرا خارج شده اند و در تازه ترین دور روی گردانی از این ارز، شرکت وودافون که یکی از بزرگ ترین اپراتورهای مخابراتی در اروپا است نیز خبر از خروج خود از پروژه لیبرا را داد.

مقامات آمریکایی تاکنون بارها اعلام کرده اند که به دلیل ضعف های نظارتی، امکان عرضه ارزهای دیجتالی در حال حاضر فراهم نیست. رئیس بانک مرکزی آمریکا نیز گفته است با توجه به وجود امکانات و ابزارهای پرداختی مطمئن و مناسب در آمریکا، در آینده نزدیک نیازی به ارزهای دیجیتالی نیست.

انتهای پیام

منبع:
چهارشنبه 2 بهمن 1398 ساعت 11:53
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین