خبر

رشد ۴۰۰ درصدی بازارسرمایه طی ۴ سال گذشته

پول نیوز - رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات سازمان بورس از رشد ۴۰۰ درصدی بازار سرمایه خبر داد.

رشد ۴۰۰ درصدی بازارسرمایه طی ۴ سال گذشته

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، احمد سحرخیز در آیین گشایش دومین دوره رقابت های الگوریتمی گفت: تعداد معاملات از حدود ۵۰ هزار معامله به ۵۰۰ هزار معامله در سال جاری رسیده که نشان دهنده افزایش ظرفیت بازار سرمایه در همه ابعاد است.

وی خاطرنشان کرد: آمارها، حکایت از بزرگتر شدن ابعاد بازار سرمایه دارد به گونه‌ای که شاخص بورس طی سه سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

فناوری به کمک بازار آمده است

رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات سازمان بورس پیشرفت فناوری را یکی از دلایل دستیابی به این رشد دانست و افزود: در حال حاضر عملیات ترید و پست ترید به صورت کامل مکانیزه و الکترونیکی است که به دلیل ارتقای سطح فن آوری اطلاعات در روند معاملات بازار سرمایه است.

وی یادآور شد: در گذشته برخی قسمت ها در روند معاملات، الکترونیکی نبود و افراد از پشت مانیتورها به آمار معاملات نگاه می کردند. از همین رو تحلیل و تصمیم گیری غیرسیستمی صورت می گرفت و در نهایت ارسال سفارش الکترونیکی بود. امروز با معاملات الگوریتمی می توان ادعا کرد که کل این فرآیند به صورت الکترونیکی انجام می شود و اقتصاد هوشمند در معاملات بازار سرمایه متبلور است. در این شرایط، می توان مدیریت ریسک و مدیریت دارایی داشت.

معاملات الگوریتمی؛ رفتارهای هیجانی را کاهش می دهد

سحرخیز سوق سرمایه گذاران به استفاده از معاملات الگوریتمی را مفید ارزیابی کرد و بیان داشت: با این معاملات تصمیم گیری هیجانی و احساسی در بین معامله گران حذف و جای خود را به تصمیمات معقول خواهد داد که از بزرگترین مزیت های معاملات بر اساس الگوریتم است. همچنین معاملات الگوریتمی می تواند برای تمام بازیگران بازار سرمایه ویژگی هایی مثبت داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

روند بهبود شفافیت و نقدشوندگی در بازار سرمایه

پایان سیگنال فروشی با توسعه معاملات الگوریتمی

 

وی ادامه داد: پیش بینی رشد قیمت سهم با روش های الگوریتمی برای همه جذاب و سودآور خواهد بود، همچنین پیش بینی کاهش قیمت، جلوی ضرر را می گیرد.

فروش تعهدی مکمل الگوریتمی ها می شود

رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات سازمان بورس با اشاره به اینکه به زودی شاهد راه اندازی معاملات فروش تعهدی در بازار خواهیم بود، خاطرنشان کرد: اگر این معاملات با معاملات الگوریتمی همراه شود، حتی اگر پیش بینی الگوریتم ها کاهش قیمت باشد، باز هم کاهش قیمت برای سهام دار سودآور خواهد بود. حتی در برخی از قراردادهای فروش تعهدی بابت پیش بینی صحیح نرخ تشویقی نیز خواهید گرفت.

برای بهبود معاملات الگوریتمی به ما کمک کنید

وی با اشاره به روند طی شده در فعالیت معاملات الگوریتمی تا به امروز یادآور شد: در سال ۹۷ در مسابقات الگوریتمی ۲۷ تیم از ۳۰ تیم حائز شرایط شرکت بودند و خوشحالم که در سال جاری ۶۵ تیم متقاضی شرکت در مسابقات بودند ولی پذیرفته شدگان ۲۵ تیم بودند که قطعا تعداد بیشتری می توانستند پذیرفته شوند و علت محدودیت هایی است که در مسابقه وجود دارد و ناچار به اولویت بندی بودیم.

سحرخیز ضمن دعوت از سرمایه گذارانی که با بهره گیری از معاملات الگوریتمی به فعالیت بورسی می پردازند برای رفع نقایص احتمالی این نوع معاملات، گفت: چنانچه فعالان در حوزه الگوریتمی؛ در دیتاها نقصی دیده یا در گرفتن ای پی آی ها کمبودی مشاهده کردند، این مساله را به مدیریت فن آوری سازمان منتقل کنند. برای این امر آدرس ایمیلی مختص افراد خلاق در حوزه بازار سرمایه و فن آوری اطلاعات وجود دارد هر نکته ای از این دست را به ما ارسال کنید تا در اسرع وقت موانعی که نسبت به آن آگاه نیستیم برطرف شود.

منبع:
شنبه 28 دی 1398 ساعت 16:52
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین