خبر

رشد 49 واحدی فرابورس

پول نیوز - شاخص کل بورس امروز در پایان معاملات ۳۸۷۴ واحد رشد کرد.

رشد 49 واحدی فرابورس

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، بازار سرمایه امروز در ساعات ابتدایی رشد خوبی داشت به طوری شاخص کل تا ۳۹۸ هزار و ۹۲۰ واحد نیز صعود داشت اما؛ در نهایت شاخص کل بورس امروز با ۳۸۷۴ واحد رشد در رقم ۳۹۵ هزار و ۹۱۲ واحد ایستاد و شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۱۶۶۴ واحد رشد به رقم ۱۲۰ هزار و ۵۸۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز ۵۹۴ هزار معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال انجام دادند که نسبت به روز قبل با کاهش روبه رو شد.

نماد‌های پربیننده نیز شامل بانک‌های تجارت، ملت و اقتصاد نوین، ماشین سازی اراک، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان می‌شود.

امروز بانک ملت، مخابرات ایران، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی نوری و ایران خودرو نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد خراسان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را در بورس داشتند.

روند افزایشی فرابورس

فرابورس امروز نیز مانند روز‌های صعودی بود و شاخص کل این بازار با ۴۹ واحد صعود رقم ۵۰۹۴ واحد را ثبت کرد.

امروز ۳۱۲ هزار معامله به ارزش ۱۷ هزار و ۶۷ میلیارد ریال در فرابورس انجام شد که نسبت به روز گذشته افزایشی بود.

همچنین  سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، بیمه دی، کشت و صنعت شهداب ناب،  بانک دی و کشاورزی و دامپروری بینالود و گروه کارخانجات صنعتی تبرک نماد‌های پربیینده امروز فرابورس بودند.

نماد‌هایی که امروز نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس داشتند، پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهر زمین، شرکت آهن و فولاد ارفع، صنایع ماشین‌های اداری ایران و پتروشیمی زاگرس بودند و فولاد هرمزگان جنوب و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را در این بازار داشتند.

منبع:
سه شنبه 24 دی 1398 ساعت 18:12
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین