خبر

در جلسه سران قوا درباره بسته مالیاتی دولت چه گذشت؟

در حالی که چندی قبل رئیس سازمان مالیاتی گزارشی اولیه از روند تکمیل برنامه مالیاتی دولت را به شورای هماهنگی سران قوا ارائه کرده بود، ظاهراً با طرح برخی ایرادات برنامه جدید به این شورا ارائه خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در روزهای اخیر رئیس سازمان مالیاتی کشور گزارشی اولیه از طرحهای  مالیاتی مدنظر دولت برای افزایش پایه‌های مالیاتی و کاهش برخی معافیتهای مالیاتی را به شورای هماهنگی سران قوا ارائه کرده است.

در این جلسه سیاست‌های اصلاح ساختار نظام مالیاتی مبتنی بر  افزایش پایه مالیاتی  و نسبت آن با درآمد ناخالص ملی و تأمین منابع پایدار و جهت‌گیری‌های مالیاتی در حمایت از افزایش تولید و  حمایت از اقشار کم‌درآمد ، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، بعد از ارائه گزارش مربوطه در جلسه شورای هماهنگی سران قوا ظاهراً ایرادهایی به طرحهای مذکور وارد شده و رئیس سازمان مالیاتی نیز مأموریت گرفته تا برنامه اصلاح‌شده را مجدداً به این شورا ارائه کند.

چندی قبل نیز رئیس سازمان مالیاتی در حضور رئیس جمهور و رییس دفتر وی گزارشی از وضعیت مالیاتی و برنامه‌های تدوین‌شده برای تغییر پایه‌های مالیاتی و تغییر ترکیب معافیتهای مالیاتی ارائه کرده است.

نکته جالب توجه اینکه در لایحه بودجه سال 99 نیز موارد مربوط به معافیتهای مالیاتی حذف شده بود، بر این اساس به‌نظر می‌رسد برنامه اصلی دولت سامان‌دهی معافیتهای مالیاتی و برقراری پایه‌های جدید مالیاتی از طریق اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم است، بر این اساس پیش‌نویس این لایحه در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد است و ظاهراً تا پایان آذر ماه رسیدگی به وضعیت این پیش‌نویس تکمیل خواهد شد.

منبع:
شنبه 23 آذر 1398 ساعت 16:21
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین