خبر

راه‌اندازی ۵ هزار مگاوات نیروگاه کلاس F در ایران

مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی با اشاره به برنامه ساخت پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس F در کشور، گفت: بخش گاز نیروگاه هنگام به عنوان اولین واحد دولتی کلاس F کشور اواسط بهمن‌ماه امسال در قالب پویش#هرهفته_الف_ب_ایران وارد مدار خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، علی‌رضا نصراللهی با اشاره به انعقاد قرارداد احداث پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس F میان گروه مپنا و شرکت زیمنس آلمان و انتقال تکنولوژی ساخت این توربین‌ها به داخل کشور، گفت: هشت ساختگاه به منظور راه‌اندازی توربین‌های کلاس F یاد شده در نظر گرفته شده که هم اکنون اقدامات اجرایی چهار ساختگاه بندرعباس، اندیمشک، سهند و رامین اهواز آغاز شده است.

وی ادامه داد: چهار ساختگاه بعدی نیز برای راه‌اندازی نیروگاه‌های کلاس F مربوط به لرستان، تهران، اصفهان و بوئین‌زهرا خواهد بود که پس از ساخت نیروگاه‌های یاد شده و انتقال تکنولوژی این عرصه به داخل کشور، ایران نیز صاحب تکنولوژی ساخت توربین‌های کلاس F به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین توربین‌های جهان خواهد شد.

مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی افزود: ارزش کل قرارداد راه‌اندازی پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس F در کشور بالغ بر 2.2 میلیارد یورو است که حدود 500 میلیون یورو (6 هزار میلیارد تومان) از این مبلغ برای راه‌اندازی نیروگاه 906 مگاواتی هنگام اختصاص یافته است.

نصراللهی تاکید کرد: نیروگاه هنگام دارای دو واحد گازی 307 مگاواتی و یک واحد بخار به ظرفیت 292 مگاوات است که واحد نخست گاز نیروگاه هنگام به عنوان اولین نیروگاه کلاس F دولتی ایران اواسط بهمن‌ماه امسال در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی راندمان این نیروگاه را بالغ بر 58 درصد برشمرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحد دوم گاز این نیروگاه نیز پیش از پیک تابستان سال 99 وارد مدار خواهد شد.

منبع:
شنبه 23 آذر 1398 ساعت 15:42
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین