خبر

بورس بازهم رکورد زد

پول نیوز - امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۶۴۲ واحد رشد کرد و به رقم ۳۳۹ هزار و ۴۳۴ رسید و به رکورد جدید رسید.

بورس بازهم رکورد زد

به گزارش خبرنگار پول نیوز، امروز سه‌شنبه ۱۹ آذر ماه معاملات در بازار بورس همچنان با صعود این بازار به پایان رسید و معامله‌گران در آن ۶۰۴ هزار معامله به ارزش ۲۷۰۸ میلیارد تومان انجام دادند که نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در این میان شاخص کل هم وزن نیز هم جهت با شاخص کل با ۹۴۳ واحد رشد، رقم ۱۰۵ هزار و ۱۲۲ را تجربه کرد.

نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری غدیر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس و مخابرات ایران شرکت‌هایی بودند که نسبت به دیگر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در بازار گذاشتند و در مقابل گروه مپنا بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس داشت.

امروز نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک‌های تجارت، ملت و اقتصاد نوین، فولاد مبارکه اصفهان، سایپا، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد.

رشد دوباره فرابورس

روند در فرابورس نیز صعودی بود و شاخص کل این بازار با ۴۰ واحد رشد در رقم ۴۳۹۱ ایستاد.

ارزش معاملات امروز فرابورس به ۱۵۳۵ میلیارد تومان رسید.

در این بین، پتروشیمی مارون، سهامی ذوب آهن اصفهان، سنگ آهن گهرزمین، بیمه کوثر نسبت به سایر شرکت‌ها بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند و در مقابل شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم و گروه صنایع کاغذ پارس نسبت به سایر نمادها بالاترین تاثیر منفی را در بازار داشتند.

گروه صنایع کاغذ پارس، سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، بانک دی، سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید و سرمایه‌گذاری مس سرچشمه نمادهای پر بیننده امروز در فرابورس بودند.

منبع:
سه شنبه 19 آذر 1398 ساعت 16:33
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین