خبر

دیدگاه کاربران خبرآنلاین درباره حذف یارانه‌بگیران/ شوهرم ثروتمند است اما من یارانه می خواهم

برخی کاربران معتقدند «هیچ‌کس نباید یارانه بگیرد و پولی که صرف پرداخت یارانه مستقیم و یارانه بنزین می‌شود را باید صرف کارهای عمرانی و تولیدی کرد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دولت درصدد است از ابتدای مهر ماه سه دهک پردرآمد را از فهرست یارانه‌بگیران ایرانی حذف کند. شاخص‌های متعددی برای حذف یارانه‌ها از سوی مقامات مسئول اعلام شده است، اما محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید دارد «مولفه مصرف در تشخیص بی‌نیازی از یارانه‌ها موثر است. »

در این خصوص نظرسنجی‌ای در خبرگزاری خبرآنلاین تحت این عنوان که «چه کسانی در ایران نباید یارانه بگیرند؟ » منتشر شد. یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشت: «یارانه همه ثروتمندان قطع. »

کاربر دیگری نوشت: «به نطرمن دادن یارانه ۴۵ هزار تومانی به پولدارها که پول توجیبی‌شون هم نمی‌شه، فایده‌ای نداره. در مورد کارمندان با درآمد بیش از ۵ میلیون تومان هم می‌شه حذف کرد. »

کاربران خبرآنلاین نطرات گوناگونی داشتند. نظر یکی دیگر از کاربران این بود که: «یارانه ۴۵ هزار تومانی برای پولدارها دغدغه نیست. برای من و شوهرم که درآمدمون ۱۲۰۰ در ماه می‌شه روی هم، می‌تونه کلی مهم باشه. اسممون هم توی هیچ بیمه و قشری هم نیست، چون داریم بدون بیمه کار می‌کنیم. فقط قسط و کرایه خونمون رو پرداخت می‌کنیم. هر چند ۴۵ هزار تومان رو می‌دن، ۱۰ برابر آن پول آب و برق و گاز و بنزین و کوفت رو اضافه کردن. »

نظر کاربری دیگر این‌گونه بود: «پرداخت یارانه همگانی اشتباه است. در آلمان فرم‌هایی به دانشجویان، افراد فاقد بیمه و... داده می‌شه تا اگر نیاز دارند، یارانه یا کمک هزینه بگیرند. بنده در زمان دانشجویی گرفتم، اما خوب بعد که درسم تموم شد، اعلام کردند وقتی بری سر کار، باید پس بدی. این شیوه خیلی خوبه. البته من اعلام کردم که قصد بازگشت به ایران را دارم و دو سال اون‌جا کار کردم. در همون دو سال هم بخشی از پول را پس دادم. »

یکی دیگر از کاربران با نام ابوالفضل نوشت: «با سلام اولا مثل سهام عدالت یارانه باید به فرد فرد ایرانی تعلق بگیرد، چون ممکن است سرپرست خانوار ثروتمند باشد، اما فرزند وی برای تشکیل خانواده نیازمند باشد. دوم این‌که دولت برای این‌که نسلی خوب داشته باشیم، این پول را باید صرف خوراک مردم کند، چون نسلی فاقد تغذیه مناسب داریم. دست آخر این‌که ۴۵۵۰۰ تومان ذره‌ای از یارانه حامل‌های انرژی است که به مردم باید برگردد. »

نظری دیگر را می‌خوانیم: «به طور کلی هیچ‌کس نباید یارانه بگیرد، بلکه پولی که صرف پرداخت یارانه مستقیم و یارانه بنزین می‌شود را باید صرف کارهای عمرانی و تولیدی کرد و هر کس که به پول احتیاج دارد، در این طرح‌ها به کار گرفته شود. روزانه ۱۲۰ میلیارد تومان یارانه مستقیم و ۳۲۰ میلیارد تومان یارانه بنزین (البته با احتساب هر لیتر ۵۰۰۰ تومان) مجموعا ۴۴۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود. یعنی دولت روزانه پولی را می‌دهد که می‌توانست ندهد و در عوض این پول را هر روز به یک استان اختصاص می‌داد تا صرف جاده‌سازی، ریل‌گذاری، ساخت هتل، مدرسه، ورزشگاه، آزادسازی سواحل دریا، جذب توریست، خرید هواپیما، خرید تجهیزات مدرن پزشکی و بیمارستانی، تولید یا خرید خودروهای ایمن و استاندارد و خیلی امور دیگر می‌کرد. نه این‌که روزی ۱۵۰۰ تومان پول خرد به هر نفر بدهد که هیچ کاری هم نمی‌شود با آن انجام داد. »

کاربر دیگری نوشت: «همه باید یارانه بگیرند؛ آن هم واقعیتش مگه دهک‌های اول تا دهم در ایران زندگی نمی‌کنند، سربازی نمی‌روند، مالیات نمی‌دهند. به ازای منبع درآمدشان مالیاتشان را پرداخت می‌کنند، بنابراین لازم است حکومت به همه یارانه بدهد؛ مگر این‌که شخص خودش نخواهد. »

کاربری دیگر خبرآنلاین که نامش را عنوان نکرده است، نوشت: «به نظر من دادن یارانه به سرپرست خانواده اشتباهه. من بابام درآمد ماهانه زیادی داره، برای همین یارانه اش قطع شده. آخه از پول بابام به من چی می‌رسه که یارانه من هم به خاطر بابام قطع شه؟ من یه جوان بیکارم، بدون خونه و ماشین، پس باید یارانه بهم تعلق بگیره، اما به خاطر بابام یارانه منم قطع کردن. »

نظر یکی دیگر ازکاربران این‌گونه بود: «ما یک ملت واحدیم و عدالت حکم می‌کنه یارانه به همه اقشار تعلق بگیره. از کجا می‌دونید کسی که درآمد بالا داره، خرج زندگیش بالاتر نباشه. به نظر بنده باید باقی‌مانده حساب شود نه درآمد. »

آرمان، کاربر خبرآنلاین نوشت: «قیمت‌ها رو به قبل از پرداخت یارانه برگردونند، بعد قطعش کنند. اینجوری همه راضی هستند. »

منبع:
سه شنبه 26 شهریور 1398 ساعت 20:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین