خبر

آیا طلا مجددا رو به 1300 دلار خواهد رفت؟

در حالی که قیمت طلا در 3 هفته نخست 2015 میلادی با رشد 10 درصدی روبرو شد ولی بار دیگر پس از انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا با کاهش مواجه شده است.  به گزارش سی ان بی سی، بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا برای دستیابی مجدد به سطح قیمتی 1300 دلاری در شرایط کنونی با چالش های زیادی روبرو است. بر اساس این گزارش "هووی لی" تحلیلگر ارشد موسسه فیلیپ فیوچرز تاکید کرد که قیمت طلا امسال نیز با کاهش روبرو خواهد شد و به نظر من برای سومین سال متوالی افت بیشتری را تجربه خواهد کرد. احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند. 

وی در ادامه افزود: بیانیه روز گذشته فدرال رزرو آمریکا فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کرده و احتمال افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده است. فدرال رزرو از سال 2008 تاکنون نرخ بهره را نزدیک به صفر ثابت نگه داشته است.

وی پیش بینی کرد که اگر فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد قیمت طلا به زودی به کمتر از 1200 دلار در هر اونس خواهد رسید. این گزارش حاکیست، در هفته های گذشته تصمیم بانک مرکزی سوییس برای متوقف کردن نرخ برابری یورو و فرانک و تصمیم بانک مرکزی اروپا برای اجرای محرک پولی جدید تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

ولی به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر وضعیت اقتصادی آمریکا و نشست فدرال رزرو قرار گرفته و با کاهش روبرو شده است.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 20:23
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین