خبر

طلا برنده نهایی جنگ ارزی در جهان خواهد بود

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان و ادامه روند نزولی نرخ ارز در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.  به گزارش کیتکو، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که ادامه جنگ ارزی در جهان و رقابت اقتصادهای بزرگ برای کاهش نرخ ارز در نهایت به نفع طلا خواهد بود و این فلز زرد برنده واقعی این نبرد خواهد شد. بر اساس این گزارش علاوه بر بانک های مرکزی چین، ژاپن و اروپا که طی هفته های گذشته نرخ بهره را کاهش داده و سیاست های انبساطی پولی جدیدی را اتخاذ کرده اند، بانک های مرکزی کانادا و سنگاپور نیز به تازگی نرخ بهره را کاهش داده اند.

کاهش قیمت جهانی نفت و افت نرخ تورم در بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان موجب شده تا روند کاهش نرخ بهره تشدید شود. به نظر می رسد افت قیمت جهانی نفت فرصت مناسبی برای کاهش نرخ بهره و افزایش رشد اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان بوده است.

آن طور که مشاهده می شود فدرال رزرو آمریکا تنها بانک مرکزی بزرگ و مهم جهان باشد که قصد دارد در سال 2015 میلادی نرخ بهره را افزایش دهد و قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر این گمانه زنی ها خواهد بود.

ولی به نظر می رسد که ادامه روند نزولی نرخ بهره و نرخ ارز در میان مدت موجب افزایش شدید قیمت طلا خواهد شد. این گزارش می افزاید در شرایط کنونی بازارهای بین المللی تمرکز زیادی را بر سیاست های پولی فدرال رزرو و احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا داشته اند.

ادامه روند صعودی تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیا به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر افزایش احتمالی قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت.

برخی کارشناسان نیز بر این باورند که اقتصاد جهانی در شرایط کنونی با یک جنگ تمام عیار ارزی روبرو است و در چنین شرایطی طلا بهترین کالا برای بیمه کردن دارایی ها و سرمایه است.

کاهش قیمت طلا موجب افت انتظارات تورمی در اقتصادهای مختلف شده و این مساله به جنگ ارزی دامن خواهد زد. در چنین شرایطی بی شک طلا بزرگترین برنده از تحولات اقتصادی و ارزی بین المللی خواهد بود.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 20:20
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین