خبر

کاهش شدید نرخ برابري ليره ترک با دلار

با توجه به آنکه بانک مرکزی ترکیه به احتمال زیاد در نظر دارد یکبار دیگر نرخ بهره بانکی خود را کاهش دهدامروز نرخ برابری لیره ترک با دلار به شدت کاهش یافت.به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول،نرخ برابری لیره ترک با دلار در میانه های داد وستدهای ارزی امروز به نسبت دو و 43 صدم لیره ترک به یک دلار بود که چنین کاهشی در نرخ برابری این دو ارز سابقه نداشته است.نرخ برابری لیره ترک با یورو نیز در معاملات امروز به شدت کاهش یافت. به گونه ای که هر دو و 75صدم لیره ترک در برابر یک یورو داد وستد می شد.دنیز چیچک اقتصاددان ترک در این باره می گوید با توجه به ‌آنکه بانک مرکزی ترکیه در نظردارد نرخ بهره بانکی را کاهش دهد نرخ برابری لیره ترک با دلار روند کاهشی در پیش گرفته است.بانک مرکزی ترکیه در تاریخ 20 ژانویه امسال تحت فشار دولت محافظه کار و اسلامگرای این کشور مجبور شد نرخ بهره بانکی را از هشت و 25صدم درصد به هفت و 75صدم درصد کاهش داد.

رئیس بانک مرکزی ترکیه در همین باره گفت این نهاد با توجه به شرایطی که اکنون بر اقتصادی ترکیه حاکم است به احتمال زیاد در هفته آینده یک بار دیگر نرخ بهره بانکی را کاهش داد.
سطح نرخ بهره بانکی از یک سال پیش تاکنون موضوع مورد اختلاف قدرت حاکم بر ترکیه و بانک مرکزی ترکیه بوده است. بانک مرکزی ترکیه اصرار دارد تا زمانی که نرخ تورم و پول در گردش کشور به سطح قابل قبولی نرسد نباید آن را کاهش داد. اما دولت برای آنکه زمینه را برای رشداقتصادی کشور فراهم کند خواستار کاهش نرخ بهره بانکی شده است.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 20:16
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین