خبر

مهمترین چالش این روزهای طلا چیست؟

گروه بانکی ای ان زد استرالیا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که عادی شدن احتمالی سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا از شش ماه دوم امسال مهمترین چالش برای قیمت طلا خواهد بود.  به گزارش بلومبرگ، فدرال رزرو آمریکا وضعیت رشد و رونق اقتصادی این کشور را قوی و مستحکم ارزیابی کرده است. این مساله می تواند نشانه ای برای عادی شدن احتمالی سیاست های پولی فدرال رزرو در شش ماه دوم امسال باشد. بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا از سال 2008 میلادی تاکنون نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه داشته و از سال 2006 میلادی نیز نرخ بهره را افزایش نداده است.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو از شش ماه دوم امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد. گروه بانکی ای ان زد تاکید کرد: ارزیابی فدرال رزرو از اوضاع اقتصادی آمریکا، امیدوار کننده است. به نظر می رسد زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا از اواسط 2015 میلادی مهیا شده است.

رشد اقتصادی آمریکا در ماه های اخیر عملکرد خوبی داشته و در سه ماه سوم 2014 میلادی به بیش از 5 درصد رسیده که این رقم از سال 2003 میلادی بی سابقه بوده است.

وزارت بازرگانی آمریکا گزارش مربوط به رشد اقتصادی این کشور در سال 2014 میلادی را منتشر کرده است. نظرسنجی بلومبرگ نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا سال گذشته به بیش از 3.1 درصد رسیده است.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 13:53
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین