خبر

ارزش برابري روبل در آستانه نشست وزيران اروپايي بازهم کاهش يافت

پول روسیه پنجشنبه برای دومین روز پیاپی ارزش خود را از دست داد زیرا سرمایه گذاران از احتمال تصویب تحریم های جدید علیه روسیه در نشست وزیران امور خارجه اروپا که به مناقشه اوکراین اختصاص دارد نگران هستند.حدود ساعت نه به وقت گرینویچ ،هر یورو در برابر 77 و 85 صدم روبل معامله شد درحالی که این رقم چهارشنبه شب 76 و 89صدم روبل بود . در دلار آمریکا نیز به 68 روبل 88 صدم روبل معامله می شد درحالی که این رقم روز قبل 68 و سه صدم درصد بود.پول روسیه پس از کاهش شدید 41 درصدی از سال گذشته در برابر دلار ، پیش از این 20 درصد ارزش خود را از اوایل سال از دست داده است . پول روسیه از دوشنبه و پس از آنکه موسسه رتبه بندی اعتباری استاندارد اند پورز ،‌رتبه مالی روس ها را کاهش داد، به نزدیکی پایین ترین روزهای سیاه خود در دسامبر رسید .

آلکسی میخیف تحلیلگر بانک وی تی بی 24 در این خصوص گفت :« آنچه بازار روبل را نگران می کند ، چشم انداز برقراری تحریم های جدید در دیدار وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا است .»
درپی ازسرگیری خشونت ها در شرق اوکراین و گلوله باران شهر بندری ماریوپل که به کشته شدن دست کم 30 تن در روز شنبه منجر شد ، وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا پنجشنبه نشستی فوق العاده برگزار می کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو ،به گفته منابع دیپلماتیک ،‌اتحادیه اروپا به سمت طولانی شدن فهرست سیاه افراد تحت تحریم به پیش می رود اما تحریم های اقتصادی کنونی را تشدید نخواهد کرد.
این تحریم های اقتصادی و کاهش قیمت های نفت (‌مهم ترین منبع درآمدی کشور به همراه گاز) پیش از این در سال 2014 موجب فرار بی سابقه بیش از 150 میلیارد دلاری سرمایه ها شده و روسیه را امسال وارد دوره رکود اقتصادی کرده است .

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
پنجشنبه 9 بهمن 1393 ساعت 18:23
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین