خبر

قیمت طلا در سال 2015 به چه رقمی خواهد رسید؟

تازه ترین نظرسنجی موسسه ال بی ام ای از تحلیلگران اقتصادی نشان می دهد که میانگین قیمت هر اونس طلا طی سال 2015 میلادی به 1211 دلار خواهد رسید.  به گزارش بولیون دسک، نظرسنجی موسسه ال بی ام ای از 35 کارشناس اقتصادی انجام شده است. این نظرسنجی نشان می دهد که قیمت طلا در سال 2015 میلادی تقریبا بدون تغییر چندانی روبرو خواهد شد. قیمت نقره، پلاتین و پالادیوم نیز امسال با رشد 5.6 درصدی روبرو خواهد شد. بر اساس این گزارش در بین تحلیلگران اقتصادی نیز راس نورمن از موسسه شارپس پیکسلی پیش بینی کرده است که میانگین قیمت طلا امسال به 1321 دلار خواهد رسید و آدام مایرس از موسسه کردیت اگریکول نیز اعلام کرده است که قیمت طلا امسال به 950 دلار در هر اونس خواهد رسید.

بررسی نظر کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که قیمت طلا امسال بین 1085 تا 1356 دلار در نوسان خواهد بود و میانگین قیمت طلا نیز در سال جاری به 1211 دلار خواهد رسید.

افزایش ارزش دلار، افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا در شش ماه دوم امسال و اجرای محرک پولی از سوی بانک مرکزی اروپا و ادامه روند نزولی قیمت نفت مهمترین عوامل موثر بر افت احتمالی قیمت طلا خواهد بود.

از سوی دیگر افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین نیز مهمترین عامل تقویت طلا به شمار می رود. میانگین قیمت هر اونس نقره نیز امسال به 16.76 دلار خواهد رسید. گزارش سایت طلا حاکیست، نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین و منطقه یورو نیز می تواند تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها داشته باشد.

این نظرسنجی نشان می دهد که میانگین قیمت پلاتین در سال 2015 میلادی نیز به بیش از 1294 دلار خواهد رسید که این رقم 5.6 درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت.

این گزارش می افزاید، میانگین قیمت هر اونس پالادیوم نیز امسال به بیش از 838 دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به سال قبل 4.4 درصد افزایش خواهد داشت.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند تحولات ارزش دلار و روشن شدن وضعیت سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها در ماه های آینده خواهد داشت./

نویسنده: ادمین سیستم
پنجشنبه 9 بهمن 1393 ساعت 17:05
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین