خبر

مدیران بی‌تفاوت به سلامت اداری عزل می‌شوند/ خوش رویی با مراجعان در ادارات باید تسری یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عزل مدیران بی‌تفاوت نسبت به سلامت اداری گفت: نباید با بی‌انگیزگی و شرایط روزمرگی و با کار عادی پشت میزهای مسئولیت ملی و منطقه‌ای بنشینیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد شریعتمداری صبح جمعه در شورای هماهنگی مدیران لرستان با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های حوزه وزارت تعاون مجموعاً می‌توانند خیلی روی مدیریت استان تأثیر گذار باشند، اظهار داشت: دیروز در شورای اداری به صراحت گفتم که استاندار باید سیطره کاملی بر اداره امور داشته باشند، هیچ اداره دیگری با ۱۲ عضو در شورای اداری در کشور نیست جز وزارت کار، ارزش این را دارد که اگر مدیریت منطقه‌ای از نزدیک شوند می‌توانند اهداف زیادی را ایجاد کنند.

مشارکت نیروهای لرستانی در سراسر کشور جلب شود

وی با بیان اینکه برای جلب کاری کسانی که از لرستان بیرون رفته‌اند باید برنامه ریزی ویژه شود، تصریح کرد: خیلی از نیروهای ارزشمند به بیرون از استان رفته‌اند، خیلی از نیروها هم خارج کشور هستند؛ باید اینها را جمع کنیم بیاوریم و در کار مشارکت دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در مورد مسکن معلولین برنامه ریزی جدی کرده‌ایم و موضوع مورد تاکید جدی رهبری است، افزود: در این رابطه یک تفاهم نامه‌ای با بسیج سازندگی امضا کرده‌ایم و در استان هم به این موضوع باید رسیدگی شود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه ۳۶۰ میلیون مراجعه در روز به مجموعه‌های وزارت کار در کشور می‌شود، اظهار داشت: حتی اگر این ۳۶۰ میلیون مراجعه در روز اجابت نشود اما با رضایت فرد بیرون برود، رضایت عمومی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه خوش رویی با مردم باید تسری یابد، با مراجعان با لبخند مواجه شویم، این لبخند روح خود ما را هم جلا می‌دهد، تصریح کرد: راهنمایی و مشورت دادن به مراجعان و برخورد مناسب با آنها مهم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در عین حال باید از مراجعات غیرضروری جلوگیری شود که الکترونیکی کردن خدمات در این راستا باید در دستور کار باشد، افزود: توسعه آی تی و پایه‌های سخت افزاری آی سی تی در دستور کار باید قرار بگیرد، نیاز به ساخت اپلیکیشن های جدید هم نیست که هزینه در بر دارد، از اپلیکیشن های موجود استفاده شود؛ هرچه از تعداد مراجعات کاسته شود به سلامت اداری و مردم کمک کرده‌ایم. این یک توصیه عام است.

مدیر بی تفاوت به سلامت اداری خائن است

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم سلامت اداری اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه نباید گذشت کنیم و از عدم سلامت اداری بگذاریم، مدیر بی تفاوت به این موضوع خائن است، باید مدیران نسبت به سلامت اداری محیط کار خود حساس باشند.

وی با بیان اینکه هیچ کسی حق ندارد چهره نظام و چهره نظام اداری کشور را به خاطر نیاز خود مخدوش کند، می‌تواند برود بیرون از سیستم و کار دیگری بکند، تصریح کرد: در دولت کسی که فاسد است نمی‌تواند کار کند، فساد اندازه ندارد، هر جور آن غلط است؛ ما برای این موضوع ارزیابی گذاشته‌ایم و گزارشات ارزیابی از مدیران در این زمینه منتشر می‌کنیم؛ در نهایت با اعلام اینکه این مدیر بی کفایت بوده او را عزل می‌کنیم، با اعلام اینکه این مدیر نسبت به سلامت اداری بی تفاوت بوده عزلش می‌کنیم و اعلام می‌کنیم.

گزارشات ارزیابی از مدیران در زمینه سلامت اداری منتشر می‌کنیم؛ در نهایت با اعلام اینکه این مدیر بی کفایت بوده او را عزل می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخنان خود بر لزوم شفافیت تاکید کرد و گفت: هر وامی که پرداخت می‌شود در هر شعبه‌ای باید با شفافیت اعلام شود؛ رسماً باید اسم همه کسانی که با نرخ ترجیحی وام گرفته‌اند اعلام شود و مردم بدانند. حتی روی تابلو اعلانات الکترونیکی بیاید. بحث شفافیت قلب بحث مبارزه با فساد است.

شریعتمداری در بخش دیگری در سخنان خود با تاکید بر وقت نشناسی برای خدمت رسانی از سوی مدیران اظهار داشت: ما هم می‌دانیم تعطیلات آخر هفته چیست، اما فرض کنید در خط مقدم جبهه می‌جنگیدیم آیا می‌فهمیدیم پنجشنبه جمعه کی هست؟ الان شرایط ما مثل همان است؛ خداوکیلی کسی که نمی‌توانند استعفا کنند بروند.

مدیران برای خدمت رسانی نباید وقت بشناسند

وی با بیان اینکه الان وقت آن نیست مدیر اداری بر اساس ساعت اداری ۷ صبح بیاید ۴ بعدازظهر برود، تصریح کرد: سخت گیری ما به کارمندان کمتر است اما مدیران باید همراه باشند، امروز کشور به مدیریت اداری معمولی نیاز ندارد و مثل دوران جنگ است؛ مدیران برای خدمت رسانی نباید وقت بشناسند؛ اگر نمی‌توانیم برویم کنار.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: من در وزارت خانه خود دو صبح و شش صبح هم مسائل را پیگیری می‌کنم، نباید با بی انگیزگی و شرایط روزمرگی و با کار عادی پشت میزهای مسئولیت ملی و منطقه‌ای بنشینیم.

منبع:
جمعه 24 اسفند 1397 ساعت 15:40
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین