خبر

کاهش پیش بینی گلدمن ساش از قیمت طلا

موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت فلزات پایه را کاهش داد ولی پیش بینی نسبت به قیمت طلا را در سال 2015 افزایش داده است.  به گزارش رویترز ، موسسه گلدمن ساش پیش بینی خود نسبت به قیمت فلزاتی مثل آلمینیوم و مس در سال 2015 را کاهش داده ولی پیش بینی خود نسبت به قیمت طلا را 62 دلار افزایش داده است. بر اساس این گزارش موسسه گلدمن ساش اعلام کرد: مهمترین عوامل موثر بر تحولات قیمت فلزات در سال 2015 میلادی ادامه روند نزولی تورم، افزایش ارزش دلار، کاهش قیمت انرژی ارتقای سطح بهره وری در صنعت معدن جهان خواهد بود.

کاهش تقاضای اروپا و چین نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت فلزات پایه در سال 2015 میلادی خواهد داشت. بر این اساس میانگین قیمت هر تن مس امسال به 5542 دلار خواهد رسید. این رقم پیش از این 6400 دلار اعلام شده بود.

میانگین قیمت هر اونس طلا نیز امسال به بیش از 1262 دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی گلدمن ساش 1200 دلار اعلام شده بود.

گلدمن ساش افزود: قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله امارهای اقتصادی کمتر از انتظار آمریکا، سیاست های انبساطی پولی بانک مرکزی اروپا با افزایش روبرو خواهد شد. قیمت طلا در سال 2016 میلادی نیز به طور میانگین به 1089 دلار خواهد رسید.

نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 12:42
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین