خبر

آیا مسیر صعودی طلا در آغاز راه است؟

بسیاری از استراتژیست های اقتصادی بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی تازه در آغاز راه خود است و سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان موجب جذب سرمایه گذاران بیشتری به بازار طلا خواهد شد. به گزارش سی ان بی سی، پیتر کاردیلو تحلیلگر ارشد موسسه راکول گلوبال در این باره تاکید کرد: شکسته شدن سطح مقاومتی 1250 دلاری و افزایش چشمگیر قیمت طلا در روزهای گذشته تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت این فلز زرد خواهد داشت. به نظر من کف قیمت طلا در شرایط کنونی 1250 دلار خواهد بود.بر اساس این گزارش وی پیش بینی کرد که قیمت طلا در کوتاه مدت به بیش از 1325 تا 1350 دلار خواهد رسید. قیمت طلا از نوامبر گذشته تاکنون بیش از 13 درصد افزایش داشته است. 

تصمیم روز گذشته بانک مرکزی اروپا برای اجرای محرک پولی جدید به ارزش 60 میلیارد یورو در هر ماه نیز تاثیر زیادی بر تحولات قیمت طلا خواهد داشت. پیتر بوکوار تحلیلگر ارشد موسسه لیندسی گروپ نیز تاکید کرد که دوران افت قیمت طلا در بازارهای جهانی پایان یافته و تازه این سرآغاز روند صعودی قیمت طلا خواهد بود.

بانک مرکزی کانادا نیز به تازگی تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را کاهش دهد. کاهش قیمت جهانی نفت و افت نرخ تورم به شدت رشد اقتصادی این کشور را تهدید می کند.

این گزارش حاکیست، اقدام بانک مرکزی کانادا در کاهش نرخ بهره نیز می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته باشد. ادامه نگرانی ها در خصوص وضعیت اقتصادی جهان به خصوص اروپا و چین نیز بسیاری از سرمایه گذاران را برای خرید طلا تشویق کرده است.

رشد اقتصادی چین سال گذشته به پایین ترین سطح در 24 سال اخیر رسیده است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، اقدام بانک های مرکزی بزرگ جهان برای اجرای محرک پولی و کاهش نرخ بهره در شرایط کنونی بیشتر از هر عامل دیگری به نفع قیمت طلا خواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا طی ماه های آینده بین 1180 تا 1350 دلار در نوسان خواهد بود. برگزاری انتخابات یونان در روز یکشنبه نیز عامل مهم دیگری است که بازارهای بین المللی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 3 بهمن 1393 ساعت 19:54
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین