خبر

تثبیت نرخ بهره آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا دارد

تحلیلگر ارشد موسسه اوربانک آمریکا تاکید کرد که علی رغم انتشار گزارش وزارت کار آمریکا قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو شده که علت اصلی آن گمانه زنی کارشناسان در خصوص عدم تغییر نرخ بهره آمریکا بوده است.  به گزارش بلومبرگ، در حالی که گزارش وزارت کار آمریکا نشان می دهد نرخ بیکاری این کشور طی ماه دسامبر به کمتر از 5.6 درصد کاهش یافته ولی آمارهای رسمی نشان می دهد که میزان دستمزد در آمریکا کمتر از رشد اشتغال افزایش داشته و این مساله نگرانی های زیادی را در خصوص کاهش تورم ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش کریس گافنی تحلیلگر برجسته موسسه اوربانک آمریکا گفت: در حالی که آمارهای اشتغال در آمریکا طی ماه دسامبر بسیار خوب بوده ولی میانگین دستمزد با افزایش چندانی روبرو نبوده و این مساله موجب شده تا نگرانی های زیادی در خصوص کاهش تورم ایجاد شود. به نظر من فدرال رزرو نرخ بهره را در شرایط کنونی بدون تغییر حفظ خواهد کرد.

قیمت طلا در ماه ژانویه تاکنون 2.7 درصد رشد داشته است. ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی در اروپا و چین و نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی یونان نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

دنیس لاکهارت رئیس فدرال رزرو آتلانتا نیز تاکید کرد که بهبود اوضاع بازار اشتغال دلیلی قطعی برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو نخواهد بود.

نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 20 دی 1393 ساعت 19:18
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین