خبر
 

چند نکته در باب نگهداری طلا و جواهرات

آنچه طلا و جواهر‌فروشان بر آن باور دارند این است كه همچنان مشتری طلای سفید از طلای زرد بیشتر است اما اگر از دوستداران طلای زرد هستید نگران نباشید چرا كه در مدل‌های جدید و روزآمد ، سلیقه شما هم درنظر گرفته شده و مدل‌های زیبا و متفاوتی از طلای زرد در اختیارتان قرار گرفته است.

بسیاری از نقاشی‌های كهن و سنگ‌نوشته‌های بسیار قدیمی از اشتیاق خانم‌های آن زمان‌ها نسبت به وسایل تزئینی، طلا و جواهرات روایت می‌كنند و از آن جایی كه با گذشت زمان از شدت این علاقه كم نشده است طراحان مطرح جهان هم دست به كار شده‌اند و برای پاسخگویی به این اشتیاق هر سال با خلق مدل‌ها و طرح‌های جدید، مشتریان خود را به وجد می‌آوردند. زرد یا سفید؟

عیار شمش خالص طلا 24 است كه این خلوص با افزودن میزانی از مس یا نقره كم می‌شود تا به حد استاندارد هر كشور برسد. استاندارد طلا در ایران 18، در ایتالیا و بیشتر كشورهای اروپایی 14 و در كشوری مثل عربستان 22 است. طلای زرد با اضافه‌كردن میزانی از مس به طلای خالص به‌وجود می‌آید و طلای سفید با اضافه كردن میزانی از نقره.

 طلای زرد همیشه طرفداران پر و پا قرص و خاص خود را داشته و طلای سفید هم از آنجایی كه پایه مناسبی برای تركیب شدن با سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است نگاه‌ بسیاری را به سمت خود می‌كشاند و خانم‌ها را ترغیب به خریدن می‌كند ولی آنچه طلا و جواهر‌فروشان بر آن باور دارند این است كه همچنان مشتری طلای سفید از طلای زرد بیشتر است.

برند‌هایی كه در جهات حرف اول را می‌زنند

بیشتر كشورها و تولیدکنندگان جهان از مدل‌های طلا و جواهرات ایتالیا پیروی می‌كنند اما در سال‌های اخیر رقبای تازه نفسی هم مثل هنگ كنگ به میدان آمده و با ارائه طرح‌ها و مدل‌های چشمگیر با قیمت‌های كمتر، مشتری‌های خاص خود را پیدا كرده‌اند ولی در هر حال طراحان كهنه كار و اصیل كشورهایی مثل ایتالیا و فرانسه همچنان منبع الهام بسیاری از طلا و جواهرسازان جهان هستند. برند داماس (ایتالیا) و شوپارت (فرانسه) جزو برندهای مطرح و پرطرفدار این صنعت هستند؛ اسم‌های آشنایی مثل کارتیر، تیفانی و همچنین بولگاری و گوچی كه در زمینه‌های دیگر هم خود را به اثبات رساندند را نباید فراموش كرد.

خوشبختانه تولیدکنندگان برجسته و توانمند کشورمان ضمن بهره برداری و کسب تجارب کمپانی های معتبر بین المللی و فراگیری علوم و روش های نوین از این شرکت ها و برند های، با تکیه بر پیشینه هفت هزار ساله ایران در هنر-صنعت طلا و جواهر و با پشتوانه توانمندی های وسیع بخش تولید، به رشد مستمر خود ادامه می دهند و با ارائه طرح ها و مصنوعات متناسب با فرهنگ و علایق ملی، نیازهای بازار طلا و جواهر کشور عزیزمان را مرتفع می سازند.

از كجا بخریم؟

به  مصنوعی که در آن از سنگ قیمتی استفاده نشده، نیمه قیمتی می‌گویند و محصولاتی كه روی آن سنگ سوار شده باشد را جواهر می‌ نامند. طلایی هم كه روی آن نگین اتمی به كار رفته باشد به كار نگین اتمی معروف است. به‌همین‌سادگی. حالا اگر به‌دنبال مراكز اصلی‌ فروش طلا و جواهر هستید، بهتر است اول انتخاب كنید كه طلا می‌خواهید یا جواهر. دوستداران طلا می‌توانند سری به بازار بزرگ تهران، امامزاده حسن‌(ع)، تهرانپارس و هفت حوض و همچنین میدان صادقیه بزنند. به طرفداران جواهر هم پیشنهاد می‌كنیم دیدن مركز خرید میلاد نور، مجتمع های تجاری بلوار میرداماد و میدان محسنی، خیابان كریم خان، میدان ونک، خیابان گاندی و بویژه بازار بزرگ تهران را از دست ندهند. در نظر داشته باشید که در تمامی این مناطق می توانید انواع گوناگونی از طلا و جواهرات را در مدل‌های متنوع و چشمگیر مشاهده بفرمایید.

با جواهرات تان مهربان باشید

طلا بعد از ساخت، آن براقی و شفافیتی را كه مورد انتظار است ندارد و صرفا بعد از صیقل دادن، پولیش‌كردن و آمدن لایه‌ای از آب پلاتینیوم است كه جلوه واقعی خود را پیدا می‌كند. اگر می‌خواهید طلا و جواهرات‌تان مدت طولانی‌تری درخشانی روز اول خود را حفظ كنند، این توصیه‌ها را جدی بگیرید:

1. طلا‌های‌تان را كنار هم نگذارید. بهتر است هر قطعه طلا یا جواهرتان هر كدام جعبه مخصوص به‌خود را داشته باشند. تا آن جایی كه امكان دارد از ساییدگی میان طلا و جواهرات‌ جلوگیری كنید.

2. مواد شوینده اسید‌دار، عطر یا آستون و هرگونه ماده اسید‌دار با مرور زمان جلوه و براقیت طلا را ازبین می‌برد.

3. شاید برای‌تان پیش آمده باشد بعد از برگشتن از مهمانی كه خسته هستید و حوصله جا دادن جواهرات‌تان را در جعبه‌های خود ندارید آنها را روی میز آرایش پرت كنید. بهتر است بدانید آن چنگ‌هایی كه سنگ یا نگین را نگه داشته‌اند آنقدر قوی نیستند كه بر اثر ضربه یا پرتاب شدن آسیبی نبینند لبه سنگ ممكن است در اثر برخورد آسیب ببیند یا سنگ شل شود و بعد از مدت كوتاهی بیفتد. پس در قدم اول جای مشخصی برای هر كدام از زیورآلات‌تان در نظر بگیرید و در قدم بعد با آن‌ها كمی مهربان‌تر باشید.

 

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین