خبر
 

ساخت حلقه مزین به برگ

در آغاز، انگشت خود را اندازه‌گيري كنيد. حال نوار كاغذي را دور انگشت بپيچيد و محلي كه لبه‌هاي كاغذ روي هم قرار مي‌گيرند را علامت گذاري كنيد. ضخامت فلز نيز اندازه‌گيري شود.

 

حلقه‌اي با طرح شاخه كوچك

ابزار مورد نياز:

1.    سيم نقره‌ در اندازه 3 ميلي‌متر براي ساخت ساقه
2.    2 قطعه هر يك در اندازه 5 ميلي‌متر از سيم نقره مدوري حدود 2 ميلي‌متر براي ساخت شاخه‌ها تفكيك شود.
3.    براي ساخت برگ از ورقه نقره‌اي در اندازه 5/ 1 ميلي‌متر، به ميزان 5/ 1 سانتي متر قطعه‌اي بريده شود.
4.    2 سانتي‌متر از 1ميلي‌متر سيم نقره براي تهيه پيچك اختصاص داده شود.
5.    ديگر ابزار لازم 
6.    نوار كاغذي يا ابزار اندازه‌گيري حلقه
7.    فيلتر پلاستيكي صيقل دهنده(اختياري)
8.    قالب سربي(گنبدي شكل) و پانچ مدور

1.    در آغاز، انگشت خود را اندازه‌گيري كنيد. حال نوار كاغذي را دور انگشت بپيچيد و محلي كه لبه‌هاي كاغذ روي هم قرار مي‌گيرند را علامت گذاري كنيد. ضخامت فلز نيز اندازه‌گيري شود. پرگار را به اندازه دلخواه در مقابل خط‌كش استيل قرار دهيد و به دقت نوار سيم ويژه ساقه اصلي را در محل برش، علامت بزنيد(تكنيك1). سيم اضافي را با قيچي جدا كنيد(تكنيك2) و سپس محل آن را سوهان بكشيد(تكنيك4).

2.    در انتهاي هر شاخه زاويه‌اي وجود دارد كه بايد سوهان كشيده شود و جهت آن در مقابل ساقه اصلي قرار گيرد.(تكنيك4).     3 قطعه را روي قالب ذغالي يا "حصير داغ Fire mat" قرار داده و با لحيم سخت، لحيم‌كاري كنيد(تكنيك11) سپس آن‌ها را در آب و نمك قرارداده و آبكشي كنيد(تكنيك10).

3.   از سوهان نيمه مدور براي شكل دادن سيم استفاده كنيد، به‌ طوري‌كه در سطح ناهمواري ايجاد شود(تكنيك4) و سيم جلوه ارگانيكي پيدا كند. از بخش منحني شكل سوهان، براي متناسب كردن ضربات سوهان استفاده كنيد. سطح سيم را كامل سوهان بكشيد(تكنيك5).

4.    به كمك انبردست نيمه مدور قسمت انتهايي سيم را گرفته و بقيه فلز را با انگشتان خود به صورت اهرم درآوريد(تكنيك8). به ياد داشته باشيد كه قسمت مدور انبردست در بخش داخلي منحني قرار گيرد. همين كار را با قسمت انتهايي ديگر سيم انجام دهيد تا طرحي مدور به دست آيد. درز سيم بايد 1 يا 2 بار اره‌كاري شود تا لبه‌ها به طوركامل منطبق بر يكديگر شوند و در نهايت با لحيم سخت يا معمولي لحيم‌كاري شوند(تكنيك‌هاي2و11). ممكن است بخواهيد از رژ يا رنگ قرمز براي شاخه‌ها استفاده كنيد. حال قطعه مورد نظر را در آب قرار داده و آبكشي كنيد(تكنيك10).

5.    حلقه را وارد ماندرل كنيد و سپس با چكش چوبي يا ساخته شده از پوست، ضرباتي بر آن وارد كرده تا دايره كاملي به دست آيد.

6.    پس از مرحله فوق، لحيم اضافي سوهان‌كاري شود(تكنيك4). به كمك كاغذ سنباده يا فيلتر صيقل دهنده و مته آويز خراش‌هاي ايجاد شده برطرف شود(تكنيك5).   
      
7.    طرح برگ مانند بر روي صفحه نقره منتقل شود(شيوه1 تكنيك1). اطراف برگ اره‌كاري شده و لبه‌هايش نيز سوهان‌كاري شود(تكنيك2و4). كاغذ گرده برداري را كنار بگذاريد.

8.    برگ را ضميمه كنيد(تكنيك7)، آن را در قالب سربي يا گنبدي قرارداده و براي آن‌كه تا حدودي منحني شكل شود(تكنيك9) پانچ گنبدي شكل را با چكش بر آن وارد كنيد.

9.    لبه‌هاي نوك تيز را با سوهان لبه صاف، سوهان‌كاري كنيد(تكنيك4). برگ را توسط انبردست نيمه مدور در صورتي‌كه گرفتن آن با دست دشوار است، محكم نگاه داريد. از تيغه اره براي علامت‌گذاري رگه‌هاي برگ در قسمت پايين و همچنين زواياي منتهي به لبه‌هاي آن استفاده شود(تكنيك2).

10.    برگ را وارونه روي قالب ذغالي قراردهيد و به كمك موچين فنري حلقه را روي آن متعادل كنيد. برگ بايد بين شاخه در سمت مقابل درز حلقه قرار گيرد. آن‌ها را به يكديگر لحيم كرده و سپس در آب و نمك قرار دهيد(تكنيك10و11).

11.    هر يك از بخش‌هاي انتهايي سيم نقره را براي ايجاد طرحي پيچك مانند، به صورت مورب سوهان‌كاريكنيد(تكنيك4).

12.    سپس حلقه را در "كلاه گيس Wig" قرارداده و پيچك را به آن لحيم كنيد(تكنيك11). مشعل را روشن كرده و سيم را با موچين بگيريد و به كمك شعله، يك سمت آن را حرارت دهيد. قسمت داغ را در بوراكس شيري رنگ فرو برده و يك پاليون لحيم را روي فيلتر مرطوب قرار دهيد. سپس آن را اندك حرارت دهيد تا به جريان افتد.

13.    حلقه را حرارت دهيد تا به رنگ قرمز روشن درآيد، سپس سيم را وارد شكاف برگ به هنگام جريان مجدد لحيم كنيد. شعله را كنار بگذاريد. زماني‌كه جريان لحيم متوقف مي‌شود، موچين را برداريد، سيم بايد به حلقه چسبيده باشد(تكنيك10) آن را در آب قرار داده و سپس آبكشي كنيد.

14.    بقيه سيم را محكم دور ساقه اصلي بپيچيد. سيم بايد آنقدر نرم باشد كه توسط انگشت قابل كشيدن باشد. از انبردست مدور براي ايجاد منحني كوچك در بخش‌ انتهايي لحيم نشده استفاده كنيد(تكنيك8). قسمت منحني و يا پيچيده شده بايد بر روي ساقه اصلي قرار گيرد، حال آن را با انبردست نيمه‌ مدور به آرامي فشار دهيد تا صاف شود.

15.    به دقت بوراكس رنگ را دور سيم پيچيده شده قرار دهيد تا با ساقه اصلي تماس يابد و پاليون‌هاي لحيم نرم در درزها قرار گيرند. حال آن را تا حدودي حرارت دهيد تا بوراكس ته نشين شود سپس تا حدي حرارت دهيد كه لحيم در امتداد درزها جريان يابد(تكنيك11). در نهايت قطعه را در آب و نمك قرار داده و آبكشي كنيد(تكنيك10). لحيم اضافي را با سوهان ضامن‌دار، سوهان‌كاري كنيد سپس به طوركامل سنباده بكشيد(تكنيك4و5). در مرحله نهايي حلقه را با تريپولي و رژ صيقل و پوليش دهيد(تكنيك6).             

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین