خبر
 

دستبندی با طرح زنجیر و قابل انعطاف

این دستبند به طرز جالب توجهی پیچیده به نظر می‌رسد اما با كسب آگاهي در زمينه ساخت آن، به سهولت به ساخت حلقه پی‌خواهید برد. نکته اساسی آن است که حلقه‌چه‌ها باید در اندازه‌های دقیق و صحیح ساخته شوند در غیر این صورت حاصل کار، دستبندي غير قابل انعطاف خواهد بود.

 

ابزار مورد نیاز 

-    یک قطعه سیم نقره مدور 9/0 ميلي‌متري برای ساختن حداقل 250 حلقه‌چه
-    یک چفت حلقوي كوچك نقره  
دیگر ابزار اساسی:
-    ماندرل مدور به قطر 4 ميلي‌متر   
-    یک دم‌باريك اضافی
-    یک میخ یا پونز
-    مقداری سیم یا نخ ظریف

این دستبند به طرز جالب توجهی پیچیده به نظر می‌رسد اما با كسب آگاهي در زمينه ساخت آن، به سهولت به ساخت حلقه پی‌خواهید برد. نکته اساسی آن است که حلقه‌چه‌ها باید در اندازه‌های دقیق و صحیح ساخته شوند در غیر این صورت حاصل کار، دستبندي غير قابل انعطاف خواهد بود.

1)    با استفاده از سیم و ماندرل ساخت حلقه را شروع کنید (تکنیک 17). آن‌ها را برای به‌کارگیری در مراحل بعدی باز نگه دارید. تعداد حلقه‌ها نیز به اندازه مچ دست بستگی دارد.

2)    به‌وسيله‌ي دم‌باريك از محکم بودن حلقه‌چه‌ها اطمینان حاصل کنید (تکنیک 17). از وارد كردن فشار زياد به آن اجتناب ورزيد زيرا سبب فرورفتگي‌هايي در آن مي‌شود. 

3)    پس از کسب مهارت، دو حلقه را بسته و قطعه‌ای از سیم یا نخ را از آن‌ها عبور دهید.

4)    با چکش، میخ یا پونز را وارد لبه میز کارتان كنيد و حلقه‌ای از سیم یا نخ را به آن متصل نمایید. قسمت‌های انتهایی نخ یا سیم را گره بزنید. آویزان کردن زنجیر از سیم آسان‌تر به‌نظر می‌رسد. دو حلقه‌چه را وارد این دو حلقه كنيد و درز آن‌ها را ببندید.

5)    حلقه‌های بیشتری را به دو حلقه موجود متصل سازید. هم اکنون شما دارای 6 حلقه هستید که اساس زنجیرتان را تشکیل می‌دهند. الگوي ساخت حلقه‌هاي موجود در اين دستبند دو به دو است که به ترتيب شماره‌هاي 2و4و6 و... محاسبه مي‌شوند. 

6)    حال به قسمت مهم‌تر می‌رسیم. جفت سوم حلقه‌ها (6و5) را برداشته و آن‌ها را جدا سازید. با ضربه آن‌ها را به عقب کشانیده و محکم نگاه دارید.

7)    درز بین جفت دوم حلقه(4و3) را باز کنید. به اين ترتيب بين جفت سوم حلقه‌ها (6و5) فاصله ايجاد كنيد. حال 2 یا چند حلقه‌چه را به جفت سوم حلقه‌ها (6و5) در قسمت درز اضافه کنید. این عمل را هر بار یک دفعه انجام دهید و از بسته بودن آن‌ها اطمينان حاصل كنيد. حلقه‌هایي که شما اضافه کرده‌اید، به ترتيب اولين و دومين حلقه‌ را پس از سه جفت قبلي تشكيل مي‌دهند. 

8)    دو حلقه‌چه دیگر اضافه کنید. به اين ترتيب جفت دوم (4و3) و جفت سوم (6و5) شكل مي‌گيرند و حلقه شما به مانند تصويري كه مشاهده مي‌كنيد، در خواهد آمد.(سمت چپ)

9)    به این کار ادامه دهید. دو حلقه را مانند مرحله قبل به سمت پایین بکشانید و سپس ميان آن‌ها فاصله ايجاد كنيد و مراحل 7 و 8 را  تكرار كنيد تا 6 جفت حلقه‌چه شما كامل گردد(سمت راست) تا زنجیر به اندازه دلخواه برسد.

10)    دو حلقه را بسته و روی یکدیگر لحیم‌کاری کنید (تکنیک 17و11) تا گیره شکل گیرد. حلقه‌های لحیم شده را به انتهای دستبند با استفاده از دو حلقه‌چه متصل كنيد.

11)    از سوهان سوزنی مدور برای باز كردن حلقه چفت استفاه کنید تا حلقه‌چه‌ها وارد آن بشوند.

12)    چفت را بر روی قسمت دیگر دستبند به کمک دو حلقه‌چه متصل كرده و محکم ببندید (تکنیک 17)

13)    به کمک انبر، آخرین جفت حلقه‌چه‌ها را دور از بقیه دستبند نگه دارید. درز باید در بالاترین قسمت قرار داشته باشد. به این طریق درز به علت جدا بودن و دوری از دیگر حلقه‌ها به هنگام لحیم، سبب ذوب آن‌ها نمی‌شود. اندکي بوراکس روی درز به‌کار ببرید و از کمی تكه‌ي لحیم نیز استفاده کنید. (تکنیک 11). حلقه را بسته و سپس این کار را با حلقه دیگر انجام دهید. سپس کل دستبند را در آب و نمک قرار داده (تکنیک 10) و دستبند را با رژ و تریپولی پولیش دهید (تکنیک 6).

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین