خبر
 

سنگ‌های رنگین‌ کمانی

امسال ترکیب رنگ‌های شاد و پررنگ و گرم و سایه رنگ‌ها و تراش‌های نوین رواج بی‌نظیری دارد. بررسی کارهای برگزیده آ جی تی آAGTA بیانگر آن است که استفاده از سفایر آبی و تجملیBlue & fancy sapphire و انواع تورمالینTurmalin و گارنت Garnet‌‌‌و تانزانیتTanzanite رواج و طرفداران بسیاری داشته. طراحان و تجار سنگ‌های قیمتی می‌گویند پریدوت، سیترین، اوپال آتشیFire opal، یولیتIolite، کوارتز دودی، مون‌استونMoon stone،‌‌‌ فیروزه و مرجان نیز طرفداران بسیاری دارند.

پاتریک لیونت Patrick lionnet‌ از طراحان پرآواره پاریسی می‌ گوید.سنگ‌های نوین بارنگ‌های غیر معمول منبع الهامات کارهای نوین من هستند. من شیفته کار با سنگ‌هایی هستیم که تا پیش از این با آنها آشنا نبوده‌ام که از آن جمله می‌توان به تورمالین نارنجی اشاره کرد. کار با چنین مواردی مخیله مرا به پویایی وامی‌دارد و افکار مرا به‌سوی خلق، اثری نوین جهت می‌دهد که ازجمله موارد دیگر می‌توانم لاجوردBlue lapiz، مرواریدهای سبز تاهیتیGreen Tahitian pearls را نام ببرم زیرا این سنگ‌ها با آدمی حرف می‌زنند و دنیایی از راز و رمز را به‌روی ما می‌گشایند.

طراحان برزیلی که بدلیل وفور گنج‌های خدادادی متنوع سنگ‌های قیمتی در کشور خود، معروف به خلق آثاری بدیع و بی‌مانند و به‌کاربردن الوانی رنگین‌کمانی از سنگ‌ها هستند. ریکاردوبرون‌فنRichardo Bronfen برزیلی از شرکت وانکوکس Vancoxمی‌گوید، آکومارین، سیترین و توپاز جزو پرطرفدارترین سنگ‌ها به‌شمار می‌روند و آنان در جدیدترین کلکسیون خود اقدام به ارائه ترکیبی متنوع از سنگ‌های موجود این سنگ‌ها اعم از کهربای نارنجی و توپاز آبی و یولیت Iolite و سیترین و رودولیت Rhodoliteکرده‌اند.

ادواردو برونرEduardo Bruner از سی‌آر‌برونرCR Bruner می‌گوید: سیترین و آماتیس و توپاز و پریدوت و کوارتزلیمویی را نیز در زمره سنگ‌های رایج امروزی در نظر گرفتیم و در سایر رنگ‌ها آبی ، سبز و یا زرد را اضافه نمودیم.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین