خبر
 

اثرات جادويي سنگ هاي رنگي

سنگ‌هاي قرمز(ياقوت سرخ-  مرجان - بلادستون)
ياقوت سرخ(Ruby): به‌رنگ قرمز شفاف است و با تلالو خود، قلب ما را گرم مي‌کند. احساساتي که به‌نام عشق شناخته شده‌اند، بايد به عشق غير خودخواهانه، فاقد ميل مالکيت، تبديل شوند و به‌سوي نوري از عشق‌هاي کيهاني، تغيير شکل دهند و به‌صورت احساس درک و همدردي براي کل آفرينش درآيند. نوري که در درون قلب است، تمام موجودات و عالم هستي را در پرتو خويش، روشن مي‌کند. اين نور، عشق الهي و اخلاص را از طريق نيروهاي تصفيه و تغيير شکل، تصوير مِي‌کند. اين نور، با شيوا( يکي از جلوه‌هاي خداوند، در دانش ودائي هند است) در ارتباط است و شيوا نيز جلوه‌اي از آتش الهي و تصفيه است. سرخي مربوط به آتش دنيوي، به زرد طلايي که مربوط به عصاره روحي خالص است، تغيير شکل مي‌يابد. اين آتش، الهام بخش عشق براي حقيقت و عقل است که به عقل الهي تغيير شکل مي‌دهد.
ياقوت، کيفيت‌هاي مربوط به نيروهاي مثبت حيات را ارائه مي‌دهد و از طريق فعال‌تر کردن گردش خون در بدن، کل سيستم برن را فعال و زنده مي‌کند و داراي ارتعاشات گرم‌کننده و تهييج‌کننده است. در بعضي مواقع خطوط و شيارهاي سوزن مانندي در ياقوت موجود است که برق و جلاي ابريشمي به آن مي‌دهد و به قدرت آن مي‌افزايد. به‌دليل انرژي حيات‌بخشي که ياقوت از خود به‌جا مي‌گذارد، اين جواهر را محترم به‌شماريد.
مرجان(Coral): هديه‌اي است که از طرف مادر ما " اقيانوس" به ما هديه شده‌است و يادآور جاودانگي اصليت ما است. مرجان، از اسکلت حيوانات ريز دريايي که درون صخره‌هاي آبگير زندگي مي‌کرده‌اند، به‌وجود آمده‌است. شکل مرجان، مشابه شاخه‌هاي سخت درختان است و يادآور استخوان‌هاي سخت و بادوام ما است. در سنت "يوگي‌ها"، استخوان‌ها را به‌عنوان جوهر انسان، در نظر گرفته‌اند. مرجان آموزنده شکل و فرم است و جريان يافتن و انعطاف‌پذيري را در درون فرم و شکل به ما مي‌آموزد. و يکي ازپنج سنگ مقدس تبتي‌ها و سرخ‌پوستان آمريکايي است. نمايانگر نيرو و انرژي حياتي است و براي محافظت در مقابل چشم زخم، نظر و چشم‌هاي ناپاک استفاده مي‌شود.
مرجان داراي کيفيت جذب کننده است. اگر فرد استفاده‌کننده مبتلا به کم خوني و يا نقصان در انرژي خوني باشد، رنگ آن کم‌رنگ و پريده مي‌شود. مرجان‌هاي پررنگ‌تر، داراي اثرات گرمابخش، حيات‌بخش، تشديدکننده جريان خون و تهييج‌کننده کل بدن است. در رنگ‌هاي صورتي، اثر بيشتري را بر روي قلب مي‌گذارد. در موارد فقر غذايي، افسردگي و غش، از اين سنگ کمک بگيريد.
سنگ خون(Blood stone): در بعضي مواقع به‌نام "گل آفتابگردان" نيز خوانده مي‌شود. اين سنگ داراي خصوصيات درمان کننده قوي، در زمينه‌هاي فيزيکي است. نام اين سنگ بيانگر"قطره‌هاي خوني" يا مقادير زيادي آهن، در ساختمان اين سنگ است و بر روي چهار عامل آب ، خاک، آتش و هوا اثر مي‌گذارد تا فقر آهن را در جريان خون فرد تعديل کرده و آن را به حد متعادل برساند.
بلادستون، تورمالين، توپاز و کارنليين، قرت انتشار مستقيم را در جسم فيزيکي دارند. بلادستون، سنگ مناسبي براي هواي سرد است و به افرادي که احساس سرما و کمبود انرژي مي‌کنند، کمک مي‌کند و به تمام وجود فرد نيرو داده و فعاليت‌هاي بدني را سريع مي‌کند.

سنگ‌هاي نارنجي(کارنليين-فاير اپال)
عقيق قرمز(Carnelian): مظهر گرمي، حيات‌بخشي، انرژي مثبت و يادآور کار لازم در کره زمين است. در تفحص معنوي خود، نمي‌توانيم فراموش کنيم که بر روي اين کره خاکي زندگي مي‌کنيم، بنابراين محتاج هستيم که کار کنيم. همه ما مسئوليم که به رشد خود و انسانيت، کمک کنيم. بنابراين، اين جواهر سنگ با ارزشي براي احساس تثبيت و استحکام انسان‌هايي که در طبيعت خود، به عامل خاکي بيشتري نيازمندند، کمک مي‌کند.
کارنليين داراي خصوصيات الکترومغناطيسي است و به هرکس که آن را مورد استفاده قرار دهد فايده مي‌رساند و انرژي را به‌طور مستقيم از راه پوست به بدن مي‌رساند. احساس سلامتي و به جريان درآمدن نيرو را در بدن ايجاد مي‌کند.
کارنليين برروي غذا خوردن، هضم و جذب غذا و گردش خون در بدن، اثر گذاشته و آن را تنظيم مي‌کند، همچنين به پاک کردن و تصفيه دستگاه گوارش کمک مي‌کند. بهترين نوع اين سنگ، داراي رنگ‌هاي زيباي طلايي مايل به قرمز، با تلالو و درخشندگي است. با حکاکي علايم کيهاني يا حروف، کلمات، دعاها برروي اين سنگ، به نيروي آن مي‌افزايند و طلسم‌هايي را ايجاد مي‌کنند.
کارنليين مي‌تواند طبيعت نيرومند شما يا هم‌پيمان شما با خاک شود. با جستجو براي ارتباط عميق با خاک، در واقع ارتباط خود را با کل آفرينش، محکم کرده‌ايم.
اوپال آتشين(Fire Opal): داراي قدرت فوق‌‌العاده‌اي براي درهم شکستن هر نوع تبلور، در جسم فيزيکي يا نجومي است. اين سنگ نيمه شفاف و داراي درخشندگي خاصي است که آتش قرباني کردن را تداعي مي‌کند و بيان کننده ماموريت معنوي ما، براي کشف ابهامات در جهت رسيدن به روشن‌بيني است و کمک مي‌کند تا بتوانيم با خود برتر خويش، تماس حاصل کنيم و فاصله کمتري را بين خود فيزيکي و خود روحاني داشته باشيم.
رنگ‌هاي نارنجي پررنگ‌تر، کيفيت‌هاي مثبتي از نيروي حياتي، انرژي، قدرت و بردباري را به‌فرد مي‌دهند و به دستگاه گوارش کمک مي‌کنند. اوپال آتشين باعث پرورش نيروي درک غريزي نيز مي‌شود.

سنگ‌هاي زرد و طلايي(توپاز- کهربا-سيترين)
ياقوت زرد و طلايي(Topaz): داراي اثرات الهام‌بخش و مهيج، برروي ذهن برتر و روح است. نور طلايي اين سنگ، يادآور هاله‌اي است که در اطراف سر مقدسين ديده مي‌شود و کمک مي‌کند که فرد به وراء جهان مادي رفته، به‌درون لايتناهي پرواز کند و به غايت نور برسد. توپاز غير واقعي بودن ماده و جاودانگي روح را به ما مي‌آموزد. طبيعت مسحور کننده اين جواهر، تمام وجود ما را مجذوب خويش مي‌سازد. به‌عبارت ديگر، ما را با توانايي‌‌هاي برتري از آگاهي، ذکاوت، بصيرت، تمرکز و خلاقيت تجهيز مي‌کند.
بارهاي الکتريکي توپاز، انرژي‌بخش و تهييج‌کننده هستند و باعث ايجاد نيروهاي الکتريکي در سراسر بدن مي‌شوند. اين تاثيرات قوي، اثرات متعادل‌کننده‌اي را برروي سيستم عصبي و چاکراي سوم(سولرپلکسوس) به‌جا مي‌گذارد. در موارد ضربه‌هاي عصبي، خستگي‌هاي فوق‌العاده يا بهم‌ريختگي‌هاي ذهني، مي‌توانيد از توپاز به‌عنوان کمک استفاده کنيد.
کهربا(Amber): جواهر سبک وزني‌ است. منشاء اين سنگ مواد گياهي آلي است که از شيره‌هاي مختلفي تشکيل يافته است. در اين شيره‌هاي معدني و فسيلي، در بعضي مواقع گنجيدگي‌هاي آلي از قبيل حشرات، سرخس‌ها و گل‌ها و گل‌ها نيز وجود دارد که انرژي‌هاي مثبت و اضافي به سنگ مي‌دهد. اين جريان شگفت‌انگيز زندگي، بيان‌کننده قدرت طبيعت و نيروهايي با بار الکتريکي، در کهربا است. ارتعاشات اين سنگ، که در حد بالايي است، تمام سيستم بدن را تصفيه کرده و پاک مي‌کند. جريان مغناطيسي قوي که از کهربا، تراوش مي‌کند، غدد مترشحه داخلي و سيستم گوارشي را متعادل مي‌سازد. اين جريان مغناطيسي، موجب تثبيت طحال، قلب و پايه ستون فقرات مي‌شود.
کهربا باعث گرم شدن قسمت‌هاي سرد بدن مي‌شود و موجب بازگرداندن قدرت خورشيد، به مرکز خورشيدي وجود ما مي‌شود. با استفاده از اين جواهر تسبيح‌هاي مقدسي در مشرق زمين ساخته مي‌شود. از اين تسبيح‌ها براي مديتيشن، تفکر، رسيدن به روشن‌بيني و روشن ديدن استفاده مي‌شود.
کوارتز ليمويي(Citrine): اين جواهر با رنگ طلايي خود، پيام‌آور معرفت و صلح است. محرک مستقيمي براي ذهن است و موجب گشودن پلي بين ذهن برتر، برانگيختن آگاهي کيهاني و سطوحي از درک غريزي مي‌شود.
بيشتر سيترين‌هايي که امروزه در بازار موجود است، با استفاده از آمتيست به‌طريق زير تهيه شده‌است:
آمتيست کوارتز بنفش رنگي است که در اثر پختن رنگ ان طلايي يا زرد متمايل به قرمز مي‌شود. در اين پديده از آتش و حرارت، براي تغيير شکل سنگ استفاده مي‌شود و اين پديده، مشابه به پديده‌اي است که در طبيعت انجام مي‌پذيرد. بديهي است که سيترين طبيعي، از نيروي بيشتري برخوردار است.
رنگ‌هاي روشن‌تر سيترين، موجب روشني افکار مي‌شوند. اين دسته از سنگ‌ها، براي غدد مترشحه داخلي(آندوکربن) و سيستم گوارشي، مفيد هستند و موجب تميز کردن، تصفيه و خروج سموم انباشته شده از اين قسمت‌ها مي‌شوند.
رنگ‌هاي تيره‌تر يا آتشين، بر روي تغيير شکل ترس‌ها در سطح احساسي يا ذهني اثر مي‌گذارند. همچنين موجب زدودن اين قبيل افکار از روي چاکراي سوم مي‌شوند و در نتيجه احتقانات، حتي اشکال ارثي را پاک مي کنند. در موارد بي‌قراري يا آزاردگي، از قدرت آرام‌بخش و تسکين‌دهنده سيترين کوارتز استفاده مي‌شود. در درمان افسردگي‌ها، اشکالات گوارشي و نيز بيماري قند، از قدرت درمان کننده سيترين کوارتز، به‌طور قابل توجهي استفاده مي‌شود.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین