خبر
 

جدي Capricorn

 

رنگ: گارنت داراي رنگ‌هاي متنوعي نظير صورتي، قرمز، بنفش، نارنجي، زرد، ارغواني، سبز، بي‌رنگ و به ندرت سياه يا قهوه‌اي مي‌باشد. متداول‌ترين رنگ گارنت، قرمز مايل به قهوه‌اي است. گارنت لهستان قرمز تيره و گارنت‌هاي روسيه و افريقا سبز درخشان هستند. 


ريشه‌ي نام: روميان باستان از همان ابتدا اين سنگ را گارنت ناميدند زيرا شباهت زيادي به دانه‌هاي انار(Pomegranate) داشت. 
نحوه‌ي مراقبت: گارنت را با پارچه‌ي نرم و خشك تميز كنيد. همانند ديگر سنگ‌هاي گران‌بها بايد آن را در برابر خراش و ضربات محكم، مواد شيميايي قوي و حرارت بالا محافظت كرد. 

تاريخچه‌ي سنگ: گارنت يكي از قديمي‌ترين سنگ‌هاي گران‌بهايي است كه استخراج آن به هزاران سال قبل برمي‌گردد. اين سنگ براي اولين بار در 3100 سال قبل از ميلاد مسيح در مصر به عنوان جواهري گران‌بها مورد استفاده قرار گرفت. هنرمندان مصري مهره‌هاي بسيار زيبايي از اين سنگ مي‌ساختند. گارنت از دوران باستان به عنوان سمباده كاربرد فراواني داشت. گفته مي‌شود كه قبايل آسيايي از اين سنگ به عنوان گلوله استفاده مي‌كردند. دستبند و گل‌سينه‌هايي كه از جنس گارنت ساخته مي‌شدند در اواخر قرن نوزدهم بسيار محبوب و متداول بودند. سختي گارنت آن را به يك سنباده‌ي مناسب براي چوب، چرم، شيشه، فلزات و پلاستيك مبدل كرده است. 

راهنماي خريد: گارنت جزء سنگ‌هايي است كه داراي قيمتي منطقي مي‌باشد. برخي از انواع گارنت به رنگ نارنجي بسيار زيبا مي‌باشند. گارنت سبز، بسيار كمياب و گران‌قيمت است. دليل آن‌كه گارنت در بسياري از جواهرات مورد استفاده قرار مي‌گيرد، زيبايي خيره‌كننده‌ي آن است. 

خواص درماني: گارنت براي درمان تمامي انواع بيماري‌هاي خوني بسيار مناسب است. اين سنگ موجب تحريك جريان خون و غده‌ي هيپوفيز مي‌شود و دردهاي حاصل از روماتيسم و آرتروز را از بين مي‌برد و با افسردگي و كم تحركي (تنبلي) مبارزه مي‌كند. افرادي كه از گارنت استفاده مي‌كنند، خواب راحتي در شب دارند. اين سنگ افكار منفي را از انسان دور مي‌كند و براي درمان تب، بسيار مفيد است. 

گارنت با چاكراي ريشه قرابت دارد و سبب از بين رفتن انسداد و تحريك كونداليني(انرژي خلاق) مي‌گردد، ما را به زمين متصل مي‌كند و به ما احساس ايمني و سلامتي مي‌بخشد. اعتماد به نفس و شجاعت را افزايش مي‌دهد و فرد را براي رو به رو شدن با موقعيت‌هاي بحراني آماده مي‌كند. گارنت به شخصيت استحكام مي‌بخشد و فرد را قادر مي‌كند تا قدرت‌هاي دروني خود را براي رو در رو شدن با چالش‌هاي زندگي افزايش دهد و تغييرات لازم را پذيرا باشد. 

گارنت براي جريان خون و نيروي قلب بسيار موثر است و اغلب براي درمان اختلالات خون از آن استفاده مي‌شود. به علاوه، سيستم ايمني و سطوح انرژي را افزايش مي‌دهد و براي رفع مشكلات ستون فقرات و مفاصل نيز مفيد است. گارنت سنگ عشق است و گرما، حقيقت، درك، همدلي، صميميت و احترام در روابط مي‌آفريند. همچنين براي درمان ناراحتي‌هاي جنسي نيز به كار مي‌رود.  

قدرت جادويي: از آنجايي‌كه انرژي گارنت متعادل كننده و آرامش‌بخش است، مي‌بايستي به بدن نزديك باشد. اين سنگ موجب افزايش توان و شجاعت مي‌شود. گفته مي‌شود كه گارنت موجب بهبود وضعيت سلامت و قوه‌ي تخيل مي‌شود. گارنت سمبل آتش، شجاعت، صداقت، متانت، شفقت، تعادل و وفاداري است و همچنين از مسافران محافظت مي‌كند. گارنت(لعل):

نام اين كريستال از واژه Pomegranate به معناي انار مشتق شده است. انواع گارنت در طبيعت شامل "آلماندين Almandine"، "آندراديت Andradite"، گروسولاريت، "هسونيت Hessonite"، "ملانيت Melanite"، "پيروپ Pirope‌"، "اسپساريت Spessarite"، "اوارويت Uvarovite" و "رودوليت Rhodolite" است. طيف رنگ گارنت‌ها از سايه‌هاي قرمز گرفته تا قهوه‌اي، ‌سياه، نارنجي و سبز متفاوت است. در قرون وسطا، جنگجويان هنگام جنگ گارنت با خود حمل مي‌كردند تا از آن‌ها در مقابل دشمنان حمايت كند و به آن‌ها شجاعت ببخشد. 

ويژگي‌هاي شگفت‌انگيز گارنت
اعتقادات بي‌شماري در خصوص ويژگي‌هاي گارنت مبني بر تاثيرات مثبت آن بر روي سلامتي  وجود دارند. در دوران باستان و قرون وسطي، رنگ در سنگ‌هاي گرانبها نقش مهمي در توصيه‌ي آنها براي درمان بيماري‌هاي متفاوت ايفامي‌كرد. در خصوص سنگ‌هاي سرخ، اين اعتقاد وجود داشت كه آنها براي درمان انواع خونريزي‌ها و بيماري‌هاي عفوني مثمربه‌ثمر هستند. از گارنت به‌منظور افزايش قواي جسمي، استقامت و قدرت استفاده‌مي‌شد. طبق اعتقادات كهن چنانچه شخصي قصد داشت قدرت فكري و جسمي خود را به ديگران اثبات كند از اين سنگ استفاده‌مي‌كرد. به‌علاوه براي بهبود شرايط پوستي و تنظيم‌ساز و كار قلب و جريان خون از گارنت استفاده‌مي‌شد. اين سنگ در زنان موجب تعادل در ترشح هورمون‌ها و كاهش تورم مي‌شود. مدت‌هاي مديدي است اين اعتقاد وجود دارد كه گارنت داراي قدرت درمان تپش قلب، بيمار‌هاي ريوي و بيماري‌هاي خوني است. همچنين ويژگي‌هاي متافيزيكي ديگري هم به گارنت نسبت‌داده‌شده‌اند به‌طور مثال اين اعتقاد وجود دارد كه اين سنگ موجب تقويت احساسات، روابط دوستانه‌ي حقيقي، وفاداري، موفقيت، خودباوري و ثبات مي‌شود. در دوران‌هاي قديم مردم بر اين باور بودند كه گارنت از شخص استفاده‌كننده در برابر ماليخوليا و ارواح خبيث محافظت مي‌كند كه تعبير امروزه‌ي آن مي‌تواند محافظت از شخص در برابر كابوس‌هاي شبانه باشد.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین