خبر
 

جواهر درمانی با جید یشم

 

ه‌عنوان محترم‌ترین سنگ در مشرق زمین شناخته شده‌است. در مشرق زمین جید را به‌عنوان مظهری از صلح و آرامش می‌شناسند. زیرا دارای اثرات آرام‌بخش فوق‌العاده‌ای است. جید دارای اثراتعمیقی است و در طول زمان موجب بالا بردن آگاهی افراد می‌شود، تاثیرات منفی را به خود جذب نمی‌کند ولی ارتعاشات درمان‌کننده‌ای را به‌طور مداوم از خود منتشر می‌کند. جید و افراد خانواده‌اش (نفریت و جیدیت) در رنگ‌ها و الوان دوست‌داشتنی و متنوعی دیده می‌شوند.

رنگ‌های سفید روشن یا کرمی رنگ اثرات تسکین‌دهنده‌ای را برروی سیستم عصبی عمومی دارند. رنگ‌های ارغوانی روشن و بنفش اقاقیایی، با مرکز قلب در ارتباطند و احساسات را آرام کرده و متعادل می‌سازند. رنگ‌های سبز تیره‌تر و سبزهای سلطنتی، اثرات درمان‌کننده و متعادل‌کننده‌ای را برروی کل موجودیت فرد دارند. جید میل فداکاری را که با رشد احساسی مرتبط است به‌وجود می‌آورد.

در چین باستان "امپراطور-جید" الهه کیهانی بوده است و این الهه مظهری از قدرت، در خدمت به فداکاری و قربانی کردن به شمار می‌آمده است. این الهه مظهر برخورداری از فضایل: "تواضع، عقل، عدالت و شهامت"، در طی زندگی نیز بوده‌است. در مکزیک و امریکای مرکزی و لاتین و کشورهای مشرق زمین حجاری‌های زیبایی را بر روی جید انجام می‌دادند زیرا جید سنگ محکمی است.

در چین باستان حجاری‌هایی از اژدها را بر روی جید انجام می‌دادند. اژدها، دارای معانی دوگانه است: محافظت و قدرت درونی، اقبال خوب و زندگی طولانی.

در چین باستان بسیاری از مردم آویزهای متعددی از جید، را از کمربند خود می‌آویختند و معتقد بودند که جید آن‌ها را محافظت می‌کند. درطی راه رفتن، برخورد تکه‌های جید، موسیقی زیبایی را ایجاد می‌کرد.

پیام "هم‌آهنگی" که از این سنگ برمی‌خیزد پیام جهانی است، همچنان که کنفوسیوس گفته است:

انسان‌های عاقل اشکال گوناگون معنویت را در جید دیده‌اند. جید نرم، صاف و درخشان است؛ مانند مهربانی. جید سخت، تیز و برا، محکم و قوی است؛ مانند ذکاوت. جید به سوی زمین معلق است؛ مانند تواضع. از برخورد آن نوای خوش‌طنینی به‌وجود می‌آید؛ مانند موسیقی. لکه‌های موجود درآن مخفی نیست و به زیبایی آن می‌افزاید؛ مانند صداقت. درخشندگی جید به مانند بهشت است و طبیعت ظریف آن که زاده از کو‌ه‌ها و آب است، خاکی است.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین