خبر
 

مديتيشن چيست؟

در طي مديتيشن، فرد مديتيشن‌كننده و عمل مديتيشن، باهم ادغام مي‌شوند و اين امر را مديتيشن مي‌نامند.
تمركز كامل را مديتيشن مي‌گويند. حقيقت در اين مرحله ظاهر مي‌شود.
تمامي دانش در درون فرد وجود دارد. ولي اين دانش به آگاهي فرد نمي‌آيد. زيرا اثراتي كه آموزش‌هاي خارجي روي فرد مي‌گذارند، مانعي براي دانش داخلي است و مانع مي‌شوند كه به‌ياد آوريم كه "ما ميدانيم". تا زماني كه ذهن ما معطوف به خارج است، نمي‌توانيم به درون خود توجه كنيم. با ذهني كه به خارج متوجه است، نمي‌توانيم دانش را به‌دست آوريم. به اين جهت است كه انجام مديتيشن ضروري است.
ابزار خارجي از جمله كريستال‌ها به عنوان وسيله كمكي هستند كه اين قدرت را بيدار مي‌كنند. در اجراي "تارتاك"، كه يك نوع مديتيشن يوگيانه، با زل‌زدن به كريستال است، حتي مي‌توانيم حوادث گذشته و آينده را ببينيم. البته اين پديده‌اي مشكل و طولاني است كه به ديسيپلين زيادي نياز دارد. اگر هدف ما رسيدن به مرحله‌اي باشد كه هيچ چيز ديگر را نبينيم، بايستي خود را آموزش دهيم كه در تمركز كامل باشيم. زل‌زدن به كريستال به پشتكار زيادي احتياج دارد. بعدها با پيشرفت در تمركز، مي‌توانيم فرم‌ها را از يكديگر تميز دهيم.
در مراحل بعدي بايد حالت انتقادپذيري داشته‌باشيم و جستجوي ما در ارتباط با آنچه مي‌بينيم قرار مي‌گيرد.

•    كريستال وسيله فوق‌العادي‌اي براي مديتيشن است.
•    كريستال كمك مي‌كند تا خود را با منشاء آگاهي، در ارتباط قرار دهيم.
•   كريستال كمك مي‌كند تا جهش كوانتومي داشته‌باشيم.
•    كريستال، روح را به طرف نور جذب مي‌كند.

روش اول

•    به نحوي كه قبلا گفته‌شد ، بر روي تشك راحتي، به پشت دراز بكشيد.
•    يك كريستال كوارتز را روي چشم سوم (وسط پيشاني)، قرار دهيد.
•    نسبت به آنچه ممكن است اتفاق بيفتد، پذيرا باشيد.
•    از دروازه‌ها بگذريد، ممكن است يك قصر بلوري يا يك غار بلوري در انتظارتان باشد و كريستال را به مدت بيش از 15 تا 20 دقيقه روي چشم سوم نگه‌نداريد.

روش دوم: مديتيشن گروهي به كمك كريستال كوارتز
كريستال كوارتز را در مركز دايره‌اي كه از افراد ساخته‌شده‌است، قرار دهيد و از آن به‌عنوان مركز تمركز استفاده كنيد (مركز رفرانس زمين و نور).

روش سوم: مي‌توانيد از چهار عامل: آتش – آب – هوا و زمين استفاده كنيد.
•    شمعي را روشن كنيد (آتش).
•    يك ظرف آب يا گلدان پر از گلي را قرار دهيد (آب).
•    عود بسوزانيد (هوا).
•    كريستال را در مقابل خود بگذاريد (زمين).
به آرامي بنشينيد و به كريستال نگاه كنيد، سپس به آرامي چشم خود را ببنديد. تصويري از كريستال‌ها را در چشم سوم خود مجسم كنيد.
تشكر كنيد و روي شفافيت تمركز كنيد. از آنجاييكه كوارتز، سمبلي از خودِ بزرگ است، برقراركردن تماس با كريستال كوارتز، كمك مي‌كند كه با خودِ بزرگ دروني، درارتباط باشيد. كريستال كوارتز، چشم سوم و قدرت ديدن را تقويت مي‌كند.

استفاده از كريستال‌ها در مراسم ويژه
در خاور دور، كشيش‌ها به هيمالايا مي‌رفتند تا كريستال‌ها را پيدا كنند. سپس با دقت زياد لبه‌هاي خشن را مي‌بريدند و طي سال‌هاي طولاني، به زحمت تكه سنگ‌ها را به‌صورت كروي درمي‌آوردند. سپس نسل‌هاي پي‌درپي از كشيشان، با استفاده از شن‌هاي ريزتر و آب، كريستال را صيقل مي‌دادند، تا بالاخره كريستال براي مصارف مذهبي آماده مي‌شد و مي‌توانستند آينده و معجزه‌هاي خدا را در آن رويت كنند.
در آفريقا، افراد اهل فن، به‌طور سنتي كيسه‌اي داشتند كه با انداختن استخوان در آن، راه‌حل‌هايي را براي مشكلات انسان مي‌يافتند (اين كيسه، مشابه با كيسه‌اي بود كه امروزه، كارت‌ها را براي قرعه‌كشي در آن مي‌اندازند). در كيسه، كريستالي را به‌عنوان مظهر روشنايي و آب قرار مي‌دادند.
در قسمت‌هاي مختف ايرلند، گلوله‌هاي كريستال كوچكي را بر روي حلقه‌هاي نقره‌اي سوار مي‌كنند. ايرلندي‌ها معتقدند به اين وسيله، جواب‌هاي مساعدي را از لِپرِكان‌هاي ايرلندي، كه روح‌هاي طبيعت هستند، دريافت مي‌دارند.
ماه كامل زمان مناسبي براي انجام مراسم ويژه با كريستال است. در بين سرخ‌پوستان آمريكايي، سنتي وجود دارد كه من آن‌را آموخته‌ام و انجام اين سنت را دوست ‌دارم. انجام آن به شرح زير است:
هنگامي كه ماه كامل بالا مي‌آيد، به بالاي تپه برويد و كريستال (يا كريستال‌هاي) خود را همراه داشته باشيد.
كريستال (يا كريستال‌ها) را روي بشقاب يا داخل كاسه‌اي قراردهيد و بشقاب يا كاسه را برروي سبزينه‌هايي از قبيل سرو يا مريم گُلي قرار دهيد. سبزينه را به‌عنوان عود روشن كنيد و كريستال را به ماه پيشكش كنيد. در اين ضمن به خواندن سرودهاي مقدس، تكرار مانتراها و نيايش بپردازيد و تشكرات خود را تقديم كنيد. اكنون كريستال با نور و قدرت ماه شارژ شده‌است. آن را برداريد و اشعه‌هاي آن را به سوي خودتان، جسمتان و افرادي كه با شما آمده‌اند، متوجه كنيد.
براي حمل كريستالتان، بهتراست آن را با تكه‌اي از پارچه نخي، ابريشمي يا مخملي، بپوشانيد. از پارچه‌هاي الياف مصنوعي، براي اين منظور استفاده نكنيد. درمورد رنگ پارچه، دقت كنيد تا هرچه طبيعي‌تر باشد، تا اثري برروي ارتعاشات صاف كريستال برجا نگذارد. در اين مورد، ابريشم خالص بهترين نوع پارچه است. كريستال‌ها به بهترين وجه، برروي مخمل سياه نورافشاني مي‌كنند.

كريستال پاندولي
هنگام درمان بيماران، براي آزمايش انرژي‌هاي موجود در بدن افراد و نيز جهت تصميم‌گيري، از كريستال پاندولي استفاده مي‌كنيم.
اين كريستال به‌صورت دوست هم‌پيمان من درآمده است. به اين كريستال كاملا اعتماد مي‌كنم و تصور من چنين است كه اين كريستال، خودِبزرگ من است و راهنمايي برتر، از اين طريق، به من مي‌رسد. بايد بخاطر بياوريم كه به هر نسبت بازتر و پذيراتر باشيم، از منافع بيشتري برخوردار خواهيم شد. بگذاريد نور فوق‌العاده موجود در كريستال‌ها به قلب شما راه يابد و روح شما را با نور خود روشن كند.

انواع كريستال
انواع متعددي از كريستال كوارتز، موجود است:
كوارتز خاكستري، كوارتز شياردار و تورمالين كوارتز (درباره ساير اعضاء خانواده كوارتز از جمله رْز كوارتز، اَمِتيست و سيترين كوارتز، در قسمت‌هاي بعد صحبت خواهد شد).
اگر نقاطي از آب و هوا، در درون كريستال موجود باشد، كريستال را "كوارتز قوس‌وقزحي" مي‌نامند، زيرا در درون كوارتز رنگ‌هايي مشاهده مي‌شود. اگر كريستال ديگري، در حال رشد در درون كوارتز باشد، كوارتز را "منظردار" مي‌نامند.

كوارتز دودي
كوارتز دودي،كريستالِ پرقدرتِ روشني با رنگ دودي تيره است و تيرگي آن، به‌معني خصوصيت منفي نيست، بلكه نشانه‌اي از اسرارآميزبودن كريستال است.
كوارتز دودي را در بعضي مواقع "توپاز دودي" نيز مي‌نامند. كوارتز دودي كمك مي‌كند كه سطوح آگاهي، از سطح پايين‌تر به سطح بالاتر، تغيير يابد. كوارتز دودي، سنگي جدي است با خصوصيات خاكي قوي است و تفكرات تخيلي را تقويت مي‌كند. قدرت درمان‌كننده كوارتز دودي، نامحدود است، زيرا امواج مافوق صوتي را از خود منتشر مي‌كند و اين امواج، داراي قدرت درمان‌كنندة فوق‌العاده‌اي هستند و مانند پرتوهاي نامرئي ليزري، از سطوح مختلفي مي‌گذرند. كوارتز دودي آرامش شده و خواب‌آور است و بيان‌كننده جنسيت مونث، نيمه چپ بدن، درك از روي فراست و الهام (وقتي كه روشني از وراي تاريكي مشاهده مي‌شود) است.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین