خبر
 

دوازده مد برتر جواهرات در سال 2012

 


هنگام بررسي مد در جواهرات، بررسي مد بسيار حائز اهميت مي‌باشد زيرا طراحان مد به منظور افزايش جذابيت لباس‌هايشان بيش از پيش از جواهرات استفاده مي‌كنند. آنچه كه در ادامه مي‌خوانيد تنها بخش كوچكي از داستان مد سال 2012 مي‌باشد.  
     

 


1. رنگ
رنگ در مد جواهرات و لباس در سال2012 عنصري مهم و افزودن رنگ‌هاي شاد موجب بخشيدن هيجان به دنياي مد روز شده است. رنگ به وسيله‌ي سنگ‌هاي جواهر رنگي، فلزات در رنگ‌هاي مختلف و ميناكاري به جواهرات فرا‌خوانده مي‌شود.
- "امي اسميلوويك Amy Smilovic" در اين رابطه مي‌گويد:‌" بازي با رنگ‌ها در مد روز بسيار شاد و زنانه است. امسال، رنگ، آغازي جديد و مهيج داشته است." 

2. طبيعت
چه چيزي بيشتر از طبيعت مي‌تواند شاد و پرطراوت باشد؟ طبيعت همواره منبع اصلي الهام براي طراحان جواهر بوده است. امسال گل، پروانه، موجودات دريايي، و مارها هم به سبك واقع‌گرايانه و خيال‌گونه جزء محبوب‌ترين نقش‌مايه‌ها مي‌باشند.
"ربكا تيلور Rebecca Taylor" چنين مي‌گويد: "احساس مي‌كنم همه چيز گذراست و هرگز احساس محدوديت نمي‌كنم. در حال حاضر انجام آنچه كه احساس مي‌كنيد صحيح است و به شما اعتماد به نفس مي‌دهد بسيار حائز اهميت است. مشتريان آن چيزي را خريداري مي‌كنند كه به آنها هيجان بدهد."


3. فلزات جديد
جواهر سازان همگام با وسعت بخشيدن به گنجينه‌ي قيمت‌ها، كاربرد يا طرح‌هايشان، نگاهي هم به فلزات و انواع متفاوت پرداخت سطوح كار دارند. با وجود آنكه طلا و پلاتين اساس جواهرات نفيس را تشكيل مي‌دهند، طراحان از پالاديوم، تيتانيوم، برنز و استيل نيز استفاده مي‌كنند. جديدترين ماده‌ايي كه به بازار معرفي شده، "اسكات كيز اس كي كوبالت Scott Kay's Sk Cobalt" است كه نوعي آلياژ خاص كوبالت به نام "27BioBlu TM '" مي‌باشد. اين فلز محكم، بادوام و ضد حساسيت طبيعي‌ترين ماده مورد استفاده براي جواهرات ازدواج مي‌باشد. از ديگر گرايشات مي‌توان به فلز سياه - نقره، استيل و حتي طلا، اشاره كرد كه پيش زمينه‌ي جذابي را براي الماس و ديگر مواد فراهم مي‌كند. 
–" پيتر سام Peter Som" مي‌گويد: "هر تكه از لباس بايد در نوع خود جواهري منحصر بفرد باشد و اين امر از طريق پارچه، تراش، جزئيات و البته رنگ امكانپذير مي‌باشد.


4. تراش‌هاي قديمي
همانگونه كه طراحان مد به عقب باز مي‌گردند تا منابع قديمي الهام‌بخش را دو مرتبه بيابند، طراحان جواهر نيز براي كار، به سبك‌هاي ساليان گذشته رجوع مي‌كنند. احياء مجدد تراش فلامك، يكي از اين نمونه‌هاست. اين گرايش دو سال پيش آغاز شد و روز به روز بر طرفداران آن افزوده مي‌شود، به گونه‌ايي كه اغلب توليد كنندگان مارك‌هاي لوكس از اين تراش قديمي استفاده مي‌كنند. ديگر اشكال و طرح‌هاي الماس و سنگ‌هاي جواهر به‌ همراه "سنگ‌هاي فاقد تراش" نيز طرفداران بيشتري پيدا كرده‌اند و طراحان و مشتريان بيشتري از اين اشكال طبيعي استقبال مي‌كنند. 
" ديويد رودريگوئز David Rodriguez" چنين مي‌گويد:" همواره تلاش فراواني مي‌كنم كه ظاهر نهايي كار جذاب به نظر برسد، اما به قيمت‌هاي بالاتر، در نتيجه مشتري علاقه‌ي بيشتري از خود نشان مي‌دهد و نيازي به دوباره فكر كردن هنگام خريد نخواهد داشت.


5. گوشواره‌هاي حلقه‌ايي 
گوشواره‌هاي حلقه‌ايي همچنان در همه‌ جا از "مين استريت Main Street " گرفته تا "وال استريت Wall Street"، از مراسم اهداي جوايز اسكار تا كلاس درس در اندازه‌ها و مواد متفاوت مشاهده مي‌شوند و به تازگي، مزين به سنگ‌هاي جواهر رنگي، الماس و حتي آويز‌هاي كوچكي هم شده‌اند. تغيير شكل از دايره‌ به بيضي، اشكال مدور كشيده و بلند يا ديگر طرح‌ها به صورت باز يا بسته نيز شامل اين تكامل مي‌شود.
"تيا سيباني Tia Cibani" در اين خصوص مي‌گويد: "احساس مي‌كنم براي جلب نظر مشتريان بايد از ايجاد هيجان استفاده كنيم. يك محصول بايد داراي قدرت لمس احساسات آنها باشد و رنگ، نقشي مهمي را در اين زمينه ايفا مي‌كند."

6. دستبند
النگو و دستبند از جمله گرايشات امسال است كه در اندازه‌ها و اشكال متفاوت شامل: "النگوهاي به هم پيوسته "Stacked ، دستبندهاي  طرح‌ النگو Solid ، طرح‌هاي تور مانند و به حالت باز وجود دارند. سبك آنها به گونه‌ايي است كه با هر گونه اندازه‌ي مچ‌دست و بودجه، ديگر النگوها ، دستبندها و به طور خلاصه تمامي محتويات جعبه جواهرات خانم‌ها هماهنگي دارند. 
"دنيس باسو Dennis Basso" در اين خصوص مي‌گويد: "طراحي مجموعه‌‌ايي هيجان انگيز كه براي مشتريان تازگي داشته باشد و او را براي خريد مصمم سازد برايم بسيار حائز اهميت است."


7. طرح‌هاي ارگانيك (زيستي)
سنگ‌هايي نظير الماس‌هاي فاقد تراش يا داراي تراش‌هاي نامنظم تنها اشكال ارگانيكي نيستند كه در جواهرات نفيس مورد استفاده قرار مي‌گيرند. فلزات نيز ظاهري بافت گونه‌، نا‌متقارن يا به شكل سيالات ، به خود گرفته‌اند كه به طور كلي به آنها طرح‌هاي ارگانيك گفته مي‌شود. از آنجايي كه گرايش افراد، بيشتر به سمت اشكال "ارگانيك" يا به بياني، جنبه‌هاي ديگر زندگي متمايل شده است، جاي تعجب نيست كه طراحي جواهرات نيز به اين سمت كشيده شده‌اند. 
" كاترين مالاندرينو Cathrine Malandrino" : "هر آنچه لبخندي را بر لبان ديگران جاري سازد براي من گرانبهاست، بنابراين رنگ در جو كنوني بسيار ضروري مي‌باشد."َ

8. جواهرات بومي گرايانه
به دنبال نگراني‌هاي كنوني در رابطه با محيط زيست، دستمزد عادلانه و امنيت شغلي براي معدنچيان، جواهر فروشان و تراش‌ دهندگان سنگ و صنعت طلا و جواهر در تلاش هستند جواهراتي را از جنس طلاي بازيافت شده، سنگ‌هايي كه از طريق معاملات قانوني خريد و فروش مي‌شوند و الماس‌هاي به دور از نزاع و درگيري را به بازار عرضه كنند. برخي از مارك‌ها فراتر رفته‌اند و بخشي از درآمد حاصل از فروش را به حمايت از محيط زيست اختصاص مي‌دهند. گرايشي كه هم در حال و هم در آينده وجود خواهد داشت. 
"ريم آكرا Reem Acra" در اين رابطه مي‌گويد:" مجموعه‌ايي را كه عرضه كرده‌ام همواره شاد، پرطراوت و داراي چندين كاربرد است كه ماندگار خواهد بود و با ايجاد تغييراتي اندك به طور كامل، متفاوت خواهد شد. لوازم جانبي بخش‌ عمده‌ي اين مجموعه را تشكيل مي‌دهند و ابعاد جديدي به لباس‌ها مي‌بخشند."


9. نقره
در دوران باستان، ارزش نقره بيش از طلا بود. چقدر زمان تغيير كرده است! اما نقره يكبار ديگر جايگاه خود را باز يافته است. حتي طراحاني كه زماني اين فلز سفيد و درخشان را ناديده مي‌گرفتند و فلزاتي نظير طلا و پلاتين را ترجيح مي‌دادند، در حال حاضر قطعه كارهايي را از جنس نقره و با قيمت‌هاي نازل به بازار عرضه مي‌كنند. زيورآلات نقره داراي طراحي‌ها و بافت‌هاي متفاوتي هستند كه برخي اوقات بر روي آنها الماس و ديگر سنگ‌هاي جواهر رنگي نصب مي‌شود. حتي مي‌توان آن را در رنگ‌هاي متفاوت نيز عرضه كرد. جديدترين مد روز، نقره‌ي سياه مزين به الماس مي‌باشد. 
"پاملا دوس Pamela Devos " چنين مي‌گويد:" به تازگي احساس كرده‌ام كه مشتريان هنگام خريد دقت بيشتري به خرج مي‌دهند و ارزش واقعي قطعه را با ويژگي‌هاي آن به دقت مطابقت مي‌دهند. هدف ما به هيجان آوردن مشتريان به وسيله‌ي پارچه‌‌هاي جديد در رنگ‌هاي جديد و زيبا و قيمت‌هاي بالاتر، مخصوص هر فصل مي‌باشد."


10. طرح‌هاي پر طرفدار
از خنجر گرفته تا جمجمه، از سيم خاردار تا گلوله، در حال حاضر بازار اين قبيل جواهرات بسيار گرم است. از آنجايي كه طرح‌هاي مذكور بخشي از مد شهري را تشكيل مي‌دهند، اين نوع قطعه كار‌ها نيز از جنس مواد و در سبك‌هاي متفاوت شامل گوشواره، دستبند و آويز براي آقايان و خانم‌ها وجود دارند. 
"تاي ديپThuy Diep  " در اين رابطه مي‌گويد: "از طريق تناقض، اعتماد به نفس و متفاوت جلوه كردن، باعث ايجاد خوشبيني در مشتريان مي‌شوم. رنگ، كليد اين كار است اما نه از راه اغراق بلكه از طريق ايجاد پيچيدگي‌هاي ساده و زيبا."

11. مشبك كاري
قيمت‌ بالاي طلا، طراحان را به سمت ابداع و نوآوري سوق داده است. با وجود‌ آنكه اغلب مشبك‌كاري‌ها در حال حاضر به وسيله‌ي دست انجام مي‌شوند، برخي از طراحان از فناوري براي خلق قطعات خلاقانه، سبك و قطعات سيمي استفاده مي‌كنند. هم‌اكنون كاربرد برش ليزر راه حل‌هاي بي‌نظيري را براي ساخت قطعات مشبك‌كاري و تور مانند ارائه مي‌دهد. 
"ارين فدرستون Erin Fethreston" در اين خصوص مي‌گويد: " بايد براي مردم الهام بخش بود. رنگ باعث هيجان مي‌شود. مردم به‌دنبال كارهايي هستند كه به فصل خاصي تعلق ندارد و مي‌توان در تمامي فصول از آنها استفاده كرد. رنگ‌هاي كلاسيك و خنثي در تركيب با رنگ‌هاي شاد و با طراوت در حال حاضر بهترين انتخاب‌ها هستند.


12. مهره
استفاده يا عدم استفاده از مهره؟ ديگر جاي سؤال وجود ندارد. امروزه، دستبند‌هاي مهره‌ايي جزء پر تب ‌و تاب‌ترين گرايشات هستند. در صورتي‌كه رشته يا آويزي هم به آن متصل باشد دو نوع نياز را مرتفع مي‌سازد: تمايل به منحصر بفرد كردن زيورآلات و لذت جمع‌آوري مجموعه‌هاي مختلف. 
اين گونه زيورآلات كه به طور معمول از جنس نقره و مزين به طلا، ميناكاري يا سنگ‌هاي جواهر رنگي هستند موجب افزايش مشتريان و بازگشت مجدد آنها به فروشگاه‌ شما مي‌شوند. چه كسي مي‌تواند تنها يك عدد از آنها را خريداري كند؟ 
"آدرين ويتاديني Adrienne Vittadini" در اين رابطه مي‌گويد: "رنگ عنصري احساسي است كه احساسات را متبلور مي‌كند. اين مجموعه بر مبناي رنگ و تركيب طرح و نام ويتاديني عرضه شده است."

 

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین